مولاوردی؛ سیبلی از اتهامات بی اساس

چندی است جو سازی های رسانه ای پیرامون اظهار نظری از معاون رئیس جمهور صورت گرفته است و موجب سو استفاده برخی متحملین به دولت یازدهم گشته و انتقاد ها و تخریب هایی را روانه ایشان کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تدبیر24، مولاوردی در گفتگویی که با خبرگزاری مهر انجام داده است پیرامون این موضوع به سوال خبرنگار در مورد اعدام شدن مردان روستایی در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سئوال در مورد اقدامات و احکام پیشنهادی معاونت در برنامه ششم توسعه بوده افزود: پیشنهاد افزودن کلمه اعدامی ها بعد از عبارت "حمایت از خانواده های زندانیان" مشابه قانون برنامه چهارم توسعه و دلایل و ضرورت این موضوع بوده که در ادامه به عنوان مثال در سوال به آن اشاره شد.

مولاوردی همچنین می افزاید : کاری ندارم به اینکه جرم سرپرست خانواده چیست بلکه مهم خانواده ای است که قربانی این جرم شده و وظیفه هر مسئول و هر نماینده مجلسی است که از این خانواده ها حمایت کند. تا فردا دود بی توجهی به وضعیت آنها به چشم همه ما و جامعه نرود.

من تعجب می کنم از اینکه دوستان به جای بالا زدن آستین ها و ورود برای تحکیم خانواده و نجات خانواده زندانیان و اعدامیان از آسیب ها به دنبال حاشیه سازی هستند. همین حاشیه ها وقت و انرژی فراوانی از ما را می گیرد.

حال موضوع اینجاست که معاون رئیس جمهور صرفا بر اساس شنیده هایش آن هم در جلسه ای غیر خبری! این موضوع را نقل قول کرده و ضمن تاکید بر لزوم توجه به صحبت خود در مورد خانواده زندانیان یا اعدامیان آن را بیان کرده است.

توضیحات مولاوردی در این زمینه کافی است تا مشخص شود خط تخریبی به وی که براساس بحثی موضوعی در جلسه ای خصوصی و نه گفتگویی اختصاصی مطرح شده است تنها دلیلی برای تخریب دولت و پروژه ای برای مشغول سازی و حاشیه سازی برای دولتی است که در حال حاضر بیشترین اقبال و رضایتمندی را در سطح جامعه برای خود کسب کرده است.

لذا در این قبیل اتفاقات این سوال را از دلواپسانی که نگران رویکرد شورای حقوق بشر نسبت به ایران هستند باید پرسید که چرا به جای فرافکنی و تخریب دولت به حمایت از رویکرد برنامه ششم توسعه و برجسته سازی سخنان معاون رییس جمهور در اصلاح قوانین اعدام در کشور نمی پردازنند؟!

آیا این خودزنی از سوی منتقدان و معترضان نیست که به جای بروز انسجام درونی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشته اند، سعی بر تقابل و جداسازی مسولان از یکدیگر دارند؟

آنچه از گفتمان معاون رییس جمهور به نظر می رسد این است که وی بسیار دغدغه مندتر از افرادی است که گاه تصور می کنند با انکار و پنهان سازی می توان به اعتلای کشور پرداخت. این همان رویکردی است که زمانی نسبت به موضوع آسیب های اجتماعی نیز مطرح می شد. به طوری که هر گاه مولاوردی از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان صحبت می کرد اتهام سیاه نمایی به وی می زدند. در حالیکه واقعیت موجود موجب شد تا رهبر انقلاب دستوری صریح مبنی بر انجام اقداماتی برای رفع آسیب های اجتماعی را صادر نمودند. بنابراین باید توصیه کرد به جای فرافکنی و اتهام زنی، به همراهی برای حل مشکلات با نگاهی منطقی و صحیح به ارائه راهکار و برنامه ریزی دقیق، معقول و قابل حصول در زمینه بپردازیم.

1010

کد خبر: 604808

وب گردی

وب گردی