هر روز  10 نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی می میرند/25 هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو/سالانه 6000 نفر در کشور مرگ مغزی می شوند

رییس واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور 25 هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند، گفت: متاسفانه به دلیل نرسیدن عضو هر 2.5 ساعت یک نفر فوت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از ایسنا دکتر فرحناز صادق‌بیگی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، با بیان اینکه بالاترین مرگ مغزی در کشور ما ناشی از تصادفات است، گفت: در حال حاضر 25 هزار نفر در لیست انتظار پیوند به سر می‌برند که به دلیل نرسیدن عضو هر 2.5 ساعت یک نفر فوت می‌کنند.

او افزود: سالانه 6000 نفر مرگ مغزی در کشور داریم که نیمی از آنها یعنی 3000 نفر از آنها قابلیت اهدای عضو دارند و هر مورد مرگ مغزی می‌تواند 3 عضو خود را اهدا کند و جان 3 نفر را نجات دهد.

رییس واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی با بیان اینکه در این صورت 3000 نفر جان، 9000 نفر را از مرگ نجات می‌دهند، گفت: اما متاسفانه در حال حاضر تنها یک چهارم از موارد قابل اهدای عضو که دچار مرگ مغزی شده‌اند اهدای عضو می‌کنند. بنابراین این موضوع نشان‌دهنده لزوم نهضت اهدای عضو و ترویج این مساله که مرگ مغزی غیرقابل برگشت است را نشان می‌دهد.

صادق‌بیگی تاکید کرد: اگر موارد قابل اهدا در مرگ مغزی اقدام به اهدای عضو کنند، میزان مرگ 10 نفر که روزانه به دلیل نرسیدن عضو می‌میرند، به مرگ دو نفر در روز کاهش می‌یابد.

105105

کد خبر: 604945

وب گردی

وب گردی