کلاهبرداری مرد جوان به بهانه کمک به افراد مسن

مردی که با ترفندی خاص و به بهانه کمک به افراد مسن به حساب بانکی آنها دستبرد می‌زد، به دام افتاد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق، پیرمردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری رازی به مأموران اعلام کرد از حساب عابربانکش، مبلغ دومیلیون‌و ٧٠٠‌ هزار تومان به حساب فرد ناشناسی واریز شده است. او در اظهاراتش گفت فردی حدودا
٤٠ ،٤٥ساله به بهانه کمک‌کردن برای انجام عملیات بانکی به او نزدیک شده و به این ترفند، پول را به حساب دیگری واریز کرده است.

مالباخته پس از معرفی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «قصد داشتم مبلغ سه ‌میلیون تومان را به حساب یکی از اعضای خانواده‌ام انتقال دهم در حین انجام عملیات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز، فردی میان‌سال به بهانه کمک‌کردن و احتمال انجام اشتباه از سوی من، پیشنهاد کرد مبلغ سه ‌میلیون را به حساب موردنظرم واریز کند. پس از انجام عملیات بانکی و انتقال وجه، این شخص کارت عابربانک و همچنین رسید انجام تراکنش بانکی را تحویل داد و مدعی شد انتقال وجه با موفقیت انجام شده است، او سپس از آن محل دور شد».
مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت: «در تماس تلفنی با اعضای خانواده به آنها اطلاع دادم مبلغ سه‌ میلیون تومان به حسابشان واریز شده اما آنها در تماس مجدد بیان کردند فقط مبلغ ٣٠٠ ‌هزار تومان به حسابشان واریز شده است. بلافاصله به بررسی رسید دستگاه پرداختم و آن زمان بود که متوجه شدم مبلغ انتقال وجه به حساب ٣٠٠ ‌هزار تومان بوده درحالی‌که سه‌ ‌میلیون تومان از حسابم برداشت شده بود. بلافاصله به دستگاه خودپرداز مراجعه و در بررسی تراکنش مالی حساب خود، متوجه شدم در دو عملیات هم‌زمان بانکی، ابتدا مبلغ دو‌میلیون و ٧٠٠ ‌هزار تومان از حسابم به حساب ناشناسی واریز و سپس مبلغ ٣٠٠‌ هزار تومان به حساب اعضای خانواده‌ام منتقل شده است».
کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته اطلاع پیدا کردند مبلغ دو‌میلیون‌و ٧٠٠‌ هزار تومان مورد نظر به حساب زنی ساکن شهرک مشیریه واریز شده است. این زن در تحقیقات پلیسی بیان کرد کارت عابربانک حسابش را در اختیار دامادشان به‌نام «رضا. ع» (٥٤ساله) قرار داده است. با شناسایی «رضا» به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار با ١٢ فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، استفاده از اسناد مجعول، کلاهبرداری، صدور چک‌های بلامحل و...، شناسایی تصویر این مرد توسط مالباخته و مطابقت تصویر او با تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی، دستگیری رضا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
مأموران با شناسایی مخفیگاه «رضا» در منطقه شوش و اطمینان از حضور او در آن محل، به آنجا رفتند و او را دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. متهم در همان تحقیقات اولیه به کلاهبرداری از افراد مسن و برداشت پول از حساب آنها به شیوه مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر شکات، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضائی صادر شده است و از مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم واقع در میدان حـر، خیابان ١٢فروردین مراجعه کنند».

20106

کد خبر: 605132

وب گردی

وب گردی