اجرای طرح پژوهشی ارتقای هوشمندی بانوان در حوزه‌های مختلف

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، شناسایی زنان فرهیخته استان، ارتقای توانمندی بانوان دانشجو، کارمند و عضو هیات علمی واحدهای دانشگاهی در استان و ایجاد زمینه‌های لازم برای اعطای پست‌های مدیریتی و مشاغل سطوح بالای سازمانی را از جمله اهداف تشکیل این شورا دانست.

به گزارش ایسکانیوز، شهناز نایب‌زاده درباره عملکرد شورای زنان فرهیخته استان یزد گفت: مهر سال 1392 دکتر میرزاده اقدام به تشکیل شورای راهبردی زنان فرهیخته سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست فاطمه طباطبایی کرد و سپس شوراهای استانی زنان فرهیخته در سراسر کشور از جمله یزد آغاز به کار کردند.

او با بیان اینکه شورای زنان فرهیخته با سه کمیته جذب و پایش، علمی و پژوهشی و تشکیلات و ارتباطات ایجاد شد، گفت: این شورا بانوانی که از سوی واحدهای دانشگاهی معرفی شده بودند را برای گزینش دعوت به مصاحبه کرد و از هر استان یک نفر به عنوان رئیس شورای زنان فرهیخته آن استان انتخاب شد و بنده به عنوان رئیس شورای زنان فرهیخته استان یزد مفتخر به دریافت حکم ریاست شورا از دکتر طباطبایی شدم.

مصمم هستیم که همایشی ملی یا بین‌المللی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه در زمینه شناخت مشکلات بانوان و رفع آن برگزار شود

به گفته رئیس شورای زنان فرهیخته استان یزد، شناسایی زنان فرهیخته استان، ارتقای توانمندی بانوان و ایجاد زمینه‌های لازم برای اعطای پست‌های مدیریتی و مشاغل سطوح بالای سازمانی از جمله اهداف تشکیل این شورا است.

نایب‌زاده درباره اقدامات این شورا در استان متبوعش، گفت: نخستین اقدام شورای زنان فرهیخته استان یزد بررسی رزومه بانوان عضو هیات علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان بود؛ پس از تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از اعضای هیات علمی و کارکنان بانوی استان و شناسایی توانمندی بانوان در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی تعدادی از آنان به شورای راهبردی در تهران معرفی شدند.

او ادامه داد: به عنوان نمونه معصومه طباطبایی استاد رشته شیمی معدنی پس از معرفی به شورای راهبردی تهران به عنوان معاون پژوهش و فناوری واحد یزد انتخاب شد و دکتر محبوبه محمودی که طرح‌های تحقیقاتی و اختراعات قابل توجهی در رشته مهندسی پزشکی دارد در همایش زن و مدیریت در نظام آموزش عالیکه به همت شورای راهبردی زنان فرهیخته سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد به عنوان یکی از برگزیدگان همایش معرفی شد.

رئیس شورای زنان فرهیخته استان یزد اضافه کرد: این شورا علاوه بر برگزاری منظم جلسات در شهر یزد تاکنون سه جلسه در سایر شهرهای استان برگزار کرده است. دریافت نظر بانوان عضو هیات علمی و کارکنان واحدها، بررسی مشکلات آنان و شناسایی افراد توانمند در دستور کار شورای زنان فرهیخته استان یزد قرار دارد.

20103

کد خبر: 605153

وب گردی

وب گردی