کاهش ۶۴ درصدی قدرت خرید بازنشستگان

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از کاهش ۶۴ درصدی قدرت خرید بازنشستگان خبر داد و گفت: پیشنهاد ویژه ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمداسماعیل سعیدی در مورد عدم تخصیص اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به دولت پیشنهاد داده بود که در لایحه گنجانده شود اما متاسفانه لایحه ای که به مجلس ارسال شد، این اعتبار حذف شده است.

او با اشاره به اینکه دست مجلس برای تغییرات در بودجه خیلی باز نیست، افزود: ما فقط می توانیم بین ۵ تا ۱۰ درصد تغییر بودجه داشته باشیم که آن نیز این گونه است که بودجه از قسمتی به قسمت دیگر منتقل و یا کم و زیاد شود و بیش از این تغییرات در کمیسیون تلفیق و کمیسیون های دیگر قابل اعمال نیست.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، به نظر می رسد در بعضی از طرح ها دولت باید خود، اعتبارات ویژه ای را تخصیص می داد که متاسفانه در بودجه ۹۵ بخشی از این موارد حذف شده است.

سعیدی به مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بازنشستگان و خانواده های آنها با مشکلات زیادی مواجه هستند به طوری که بر اساس بررسی‌های انجام شده نسبت به سه سال قبل قدرت خرید بازنشستگان ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

او گفت: برای ترمیم این مشکل، باید در بودجه ۹۵ اقداماتی خاص صورت گیرد تا بتوان این فاصله موجود بین بازنشستگان و سایر اقشار را برطرف کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در کمیسیون اجتماعی پیشنهاد داده ایم که بودجه ای را برای همسان سازی در سال ۹۵ اختصاص دهند که امیدواریم مورد موافقت اعضای کمیسیون تلفیق قرار گیرد؛ چراکه بازنشستگان و خانواده های آنها در شرایط سختی به سر می برند.

20106

کد خبر: 605179

وب گردی

وب گردی