آزمون ملی پیش‌کاروزی دانشجویان پزشکی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود

حمید اکبری قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون پیش‌کاروزی دانشجویان پزشکی برای اولین بار در منطقه 7 آمایشی به صورت الکترونیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، درمان و آموزش پزشکی حمید اکبری قائم‌مقام معان آموزشی وزارت بهداشت گفت: در حالی که آزمون پیش‌کارورزی در کشور طبق روال معمول در حال انجام است، برای اولین بار این آزمون در منطقه هفتم آمایشی شامل دانشگاه‌های اصفهان، یزد، کاشان و شهرکرد به صورت الکترونیک نیز برگزار می‌شود.

او گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نظر دارد این آزمون را به سرعت به سایر دانشگاه‌ها تعمیم داده و به‌زودی شاهد برگزاری همه آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی به صورت الکترونیک در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی باشیم.

اکبری امکان استفاده از انواع سوالات و خارج شدن آزمون از ارایه سوالات محدود و همچنین برگزاری مکرر این مدل آزمون در سال را از مزایای آزمون الکترونیک برشمرد و گفت: در صورتیکه موفق به تعمیم این آزمون به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شویم با توجه به امکان تکرار سریع آزمون، دانشجویانی که در آزمون مردود می‌شوند می‌توانند در فاصله کوتاه‌تری در آزمون بعدی شرکت کنند.

اکبری همچنین از هماهنگی با مراکز معتبر بین‌المللی برای برگزاری آزمون‌های استاندارد و شناخته‌شده بین‌المللی در کشور خبر داد.

20103

کد خبر: 605297

وب گردی

وب گردی