برخوردهای مقطعی  و دستگیری معتادان متجاهر موثر نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از آمادگی این سازمان در حوزه پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: طی ۵ سال آینده و همگام با برنامه ششم توسعه برنامه‌هایی در رابطه با پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد داریم.

به گزارش ایسکانیوز نعمت‌اله ترکی گفت: طی ۵ سال آینده و همگام با برنامه ششم توسعه برنامه‌هایی در رابطه با پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد داریم.

او با اشاره به اینکه برنامه توسعه استان و شهرستان تهران در حال تعریف است، افزود: سعی می‌کنیم به صورت مسئله محور و موضوعی به مشکلات تهران بپردازیم که مشکل مواد مخدر و کاهش اعتیاد یکی از موضوعاتی است که در تهران و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، حائز اهمیت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه اولویت‌ها در تهران به ۱۰ محور اصلی تقسیم بندی می‌شوند، افزود: درصدد هستیم برنامه توسعه استان را تدوین و طی برنامه ۵ ساله اقداماتی موثر انجام دهیم.

ترکی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نقش کلیدی در پیشگیری از اعتیاد دارد، گفت: وظایف دستگاه‌ها و پیشگیری حائز اهمیت است و آموزش مهمترین رکن اجتماع و جامعه است و خانواده نیز ارتباط موثری در کاهش اعتیاد دارد لذا این مسائل باید مورد نظر دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

او گفت: برخوردهای مقطعی در زمان‌های مشخص در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد همچنین دستگیری معتادان متجاهر موثر نیست و دستگاه‌های متولی باید این موضوع را به صورت دقیق پیگیری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ما سعی می‌کنیم بر روی مسائلی همچون پیشگیری، اطلاع رسانی و آموزش متمرکز شویم و در حال حاضر با اداره کل بهزیستی استان تهران اقداماتی را آغاز کرده و برنامه ریزی‌های زیادی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ترکی از آمادگی کامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران جهت پیشگیری و مبارزه با اعتیاد خبر داد و اعلام کرد: آماده‌ایم اقدامات لازم را در کنار دستگاه‌های دیگر انجام دهیم تا شاهد کاهش آسیب‌ اجتماعی و شوم اعتیاد در کشور باشیم.

او در پایان رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را مثبت برشمرد و گفت: پیشگیری و مبارزه با اعتیاد عزم ملی وعمومی می‌طلبد که در صورت بسیج همه امکانات و همکاری همه مسئولان و مردم قطعا به نتایج بسیار موثری دست خواهیم یافت.

105105

کد خبر: 605334

وب گردی

وب گردی