کشف نقطه ضعف تومورهای سرطانی

محققان دانشگاه و کالج لندن (یو سی ال) در گزارشی تحقیقاتی که روز جمعه منتشر شد مدعی شدند که با کشف نقطه ضعف تومورهای سرطانی روش درمان آن را یافته اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، محققان دانشگاه و کالج لندن (یو سی ال) در این گزارش که در 'ژورنال ساینس ' منتشر شد، مدعی شدند که از طریق تقویت سیستم دفاعی بدن می توانند سلول های سرطانی را به گونه ای انقلابی نابود کنند.

این محققان می گویند که روش نوین مقابله با سلول های سرطانی در صورتی که موثر باشد می تواند شماری از بیماری های سرطانی را که تاکنون لاعلاج بوده اند، درمان کند.

با این حال محققان دانشگاه و کالج لندن (یو سی ال) بر این باورند که پیش از ارائه نسخه نهایی درمان سرطان باید به مدت دو سال این روش آزمایش شود.

روزنامه تایمز در گزارشی در این رابطه نوشت: 'پیتر جانسون' از مرکز تحقیقات سرطانی انگلیس ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحقیقات به عمل آمده، گفت: هدف ما این است که بدانیم واکنش سیستم ایمنی بدن در سطح مولکولی نسبت به تومور چیست؟ و پس از آن بتوانیم آن را مداوا کنیم. ما نسبت به این روش بسیار خوش بین هستیم.

به نوشته تایمز، در افراد سالم، سیستم ایمنی بدن به سلول های سرطانی حمله و سپس آن را از بین می برد، اما زمانی که یک تومور شکل می گیرد نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن نتوانسته است به صورت طبیعی با سلول های سرطانی مقابله کند.

دانشمندان تاکنون به دنبال راهکاری بوده اند تا با تقویت سیستم ایمنی بدن سلول های سرطانی را نابود کنند. با این حال یکی از مشکلات درمان سرطان ازدیاد سلول های سرطانی است که متعاقبا سیستم امینی بدن را مختل می سازد.

حتی اگر دانشمندان بتوانند سیستم ایمنی بدن (لنفوسیت تی) را تقویت، تا سلول های سرطانی را شناسایی و نابود کند، اما این احتمال وجود دارد که سلول های سرطانی به نقاط دیگری سرایت کرده باشند.

تایمز به نقل از 'سرگیو کوزادا'، از محققان این پروژه تحقیقاتی می گوید: هدف ما این است که شمار سلول های لنفوسیت تی (سیستم ایمنی بدن) را زیاد کنیم و آن را در بدن مریض قرار دهیم، یا اینکه سیستم ایمنی بیمار را از طریق واکسن تحریک کنیم. ما تعداد آنها را زیاد کرده و بعد تومور را نابود می کنیم.

با توجه به تنوع سرطان ها، در این روش درمانی، یک نمونه از تومور بیمار برداشت شده و پس از انجام تحقیقات برنامه درمانی تنظیم می شود.

با این حال کارشناسان می گویند که در صورت موفقیت آمیز بودن این روش هزینه آن بسیار گران تمام خواهد .

به گفته منابع انگلیسی سالانه 160 هزار بیمار بر اثر ابتلا به سرطان در انگلیس جان خود را از دست می دهند.

20103

کد خبر: 605357

وب گردی

وب گردی