گردآوری یک میلیون و 300 هزار کتاب بصورت آفلاین در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: در طول یک سالی که از راه اندازی کتابخانه و مرکز اسناد علمی دکتر حسن حبیبی در واحد علوم و تحقیقات می گذرد، بالغ بر 161800 عنوان کتاب فارسی و لاتین، یک میلیون و سیصد هزار کتاب بصورت آفلاین و بیش از 15 میلیون و پانصد هزار عنوان مقاله گردآوری شده است.

علی عباسپور در همایش کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کتابخانه و مرکز اسناد این دانشگاه تنها مختص به دانشجویان واحد نبوده و تمامی دانشجویان می توانند از منابع علمی آن استفاده کنند ،بیان کرد: ایجاد بخش هایی ویژه از زبان های زنده دنیا همچون دانشگاه های برتری نظیر برکلی، تأمین کتب نایاب، حمایت از چاپ و نشر تألیفات، تجهیز بیش از پیش سخت افزاری و ... از جمله برنامه هایی است که برای تبدیل این کتابخانه به یکی از مراجع علمی برتر منطقه و حتی آسیا در نظر داریم.

کرم اله دانشفرد معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در همایش ملی جایزه کتاب سال ابن سینا به اهداف این همایش اشاره کرد و گفت : تشویق و ایجاد انگیزه برای نویسندگان دانشجو، تبادل علمی بین دانشگاه های سراسر کشور، توجه به فرهنگ کتاب و نویسندگی در دانشگاه ها، شناسایی و معرفی آثار برتر و فاخر در حوزه های مختلف، توجه به زبان و ادب فارسی، تسهیل مشارکت با نویسندگان خبره از جمله اهداف قابل توجه برای این همایش بود.

دانشفرد افزود: اطلاع رسانی جهت برگزاری این مراسم از طرق مختلف به دانشگاهیان ابلاغ شد تا بتوانند حضوری موثر در این مراسم داشته باشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات افزود: این همایش سه محور موضوعی شامل بخش اصلی(فلسفه و روانشناسی، دین، اجتماع و...)، بخش ویژه(زبان و ادبیات فارسی) و بخش جنبی( پایان نامه های دکتری با موضوعات مرتبط) را در بر می گیرد.

دکتر دانشفرد اضافه کرد: حدود 500 اثر تالیفی به دبیرخانه این همایش واصل شد که به صورت های مختلف در مرحله داوری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول غربال گری صورت گرفت که در این مرحله 56 اثر به دلیل ارسال پس از موعد مقرر و داشتن محتویات خارج از موضوعات همایش مردود اعلام شدند ، گفت: در مرحله دوم بیش از 413 اثر مورد داوری قرار گرفتند و به تناسب دارا بودن اولویت های لازم به آن ها امتیاز داده شد. در مرحله سوم کلیه آثاری که بیش از 80 درصد امتیاز را کسب کردند به دست داوران خبره واگذار شد که در نهایت منجر به انتخاب 24 اثر شایسته تقدیر شد.

20101

کد خبر: 605392

وب گردی

وب گردی