دکتر رهنما: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۳۵۰ مجله علمی پژوهشی است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به این دانشگاه گفت: «نگاه دولت تدبیر و امید آن است که بخش‌های غیردولتی و سرنوشت آنان را به دست خود مردم بدهد.»

به گزارش ایسکانیوز، فریدون رهنمای رودپشتی در دوازدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، استاندار گیلان، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و دیگر اعضا در سالن جلسات معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری برگزار شد، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل برخورداری از موقعیتی مناسب در سال ۸۳، ۵۲درصد آموزش عالی کشور را در اختیار داشت که این مقدار در سال ۹۳ به هر دلیل به ۳۵درصد کاهش یافت.

رهنما گفت: مقرر شده است دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری که در اختیار دارد، حدود ۶۰درصد بار آموزش عالی کشور را با کیفیت استاندارد به عهده بگیرد؛ همان‌طور که در نقشه جامع کشور، حداقل ۵۰درصد برای بخش خصوصی تعریف شده است. قیمت تمام‌شده برای دانشگاه آزاد اسلامی در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها حدود یک‌چهارم هزینه‌های بخش دولتی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۳۵۰ مجله علمی - پژوهشی است، گفت: از این تعداد مجلات که مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی نیز است، ۱۱۰ عنوان دارای مجوز وزارتین علوم و بهداشت بوده و بقیه نیز در نوبت دریافت مجوز‌های لازم هستند.

رهنما گفت: در موضوع گسترش تحصیلات تکمیلی، همکاران دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان با یک اهتمام جدی آن را پیگیری کرده‌‌‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه استان قادر به کمک است و سهم بسیار بالایی در توسعه آن خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: در بخش بودجه دانشگاه آزاد اسلامی که به تصویب هیأت امنای مرکزی نیز رسید، این دانشگاه حدود ده هزار میلیارد ریال در بخش اقتصاد ملی فعالیت خواهد داشت که استان گیلان نیز از این موضوع مستثنی نبوده و با همکاری و کمک استاندار محترم گیلان و تیم مدیریتی مجرب در استان توانست رتبه دهم را از حیث منابع و مصالح و درآمد و هزینه در استان کسب کند که بهترین و بی‌نظیر‌ترین فرصت برای توسعه استانی خواهد بود.

20103

کد خبر: 605419

وب گردی

وب گردی