غرس 120 اصله نهال به دستان پدران شهید در واحد شهرقدس

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روزدرختکاری مراسمی باحضور حسین حسن پور درویشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، کاغذلو فرماندارشهرستان قدس و مهندس ولایت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، جمعی از اساتید ، کارکنان ، دانشجویان و خانواده های معزز شهدا درمحوطه و در جوار مزار دو شهید گمنام این واحد دانشگاهی برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ضمن تقدیر از حضور پرشور خانواده های محترم شهدا، ایثارگران و جانبازان درخصوص گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: با توجه به آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی و رنجی که مردم در سالهای اخیر در خصوص این موضوع میبرند به لحاظ علمی توسعه فضای سبز و رشد سبزینگی در کشور امری اجتناب ناپذیر است که خوشبختانه اقدامات مفید و موثری در توسعه سرانه فضای سبز در کشور در دست اقدام است.

حسن پور درویشی در ادامه گفت: دانشگاه یک محیط علمی، فرهنگی و آموزشی است که با هدایت دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش هایی بی شائبه درخصوص توسعه و بسط فضای سبز و درختکاری صورت گرفته تا دانشگاهها هم مناظر زیبایی داشته باشند و بررونق این فرهنگ تاکید شود.

او گفت: نامگذاری 15 اسفند و گرامیداشت منابع طبیعی و درختکاری را نباید به یک روز و یک هفته خلاصه کرد و همه باید تمام تلاش خود را در جهت حفظ و نگهداری و توسعه این میراث گرانبهاء و سرمایه و موهبت الهی بکار گیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهر قدس گفت: از آنجائیکه واحد شهرقدس افتخار میزبانی دو شهید گمنام را نیز دارد تقدیر از خانواده معظم شهدا نیز در این روز باشکوه صورت پذیرفت که 120 اصله نهال درمحوطه دانشگاه با دستان سبز وپرتوان این عزیزان غرس گردید .

او مجموع درختان کاشته شده در محوطه دانشگاه را 800 اصله خواند و گفت: با تلاش های مستمری که توسط همکاران واحد در طی شش ماه اخیر و با حمایت های حجت الاسلام میر احمدی امام جمعه و کاغذلو فرماندار شهرستان قدس داشته اند، توانستیم حدود 36هزار مترمربع به سایت دانشگاه اضافه کنیم و حتما بیش از50درصد آن به فضای سبز اختصاص خواهد یافت .

این مقام مسئول با بیان اینکه مبلمان دانشگاه میتواند فضایی آرام و دلنشین ایجاد کند گفت: در دانشگاه شهر قدس بیست و سه هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که حق این عزیزان است در فضایی آرام، سرسبز ، مرتب و بی دغدغه ادامه تحصیل دهند.

حسن پور درویشی گفت: با ریاست دکتر میرزاده در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه های آزاد برنامه محور و کار آفرین تر گردیده و با اهداف تعیین شده روند کارها رو به رشد است و همه این تلاش ها نشان از درایت و توجه ریاست عالی به تمامی امور دانشگاه می باشد.

در ادامه مراسم فرماندار شهرستان قدس ضمن تشکر از ریاست دانشگاه آزاد قدس گفت: فضای سبز موهبتی الهی است که امیدواریم درراستای تقویت فرهنگ ارزشمند درخت ودرختکاری بکوشیم.

حسین کاغذلو گفت: هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای توجه بیشتر به این امر مهم است که در گذشته مردم بصورت خودجوش نهال غرس میکردند اما متاسفانه امروز این امر به دوش دولت واگذار گردید که در پیشنهاد برای افزایش توسعه فضای سبز مقرر شد .غرس هر نهالی در محلات با نام خود شهروندان صورت گیرد تا تشویق و ترغیبی برای انجام این کار پرخیر و برکت شود.

20103

کد خبر: 605429

وب گردی

وب گردی