دکتر میرزاده: آیت الله واعظ طبسی فخر روحانیت در امر مدیریت بود

دکتر میرزاده در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه آیت الله طبسی فردی مهربان ، جدی و پرکار بود، گفت: ایشان بدون اغراق یکی از افتخارات روحانیت درامر مدیریت بودند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که برای شرکت در مراسم تشییع مرحوم آیت الله طبسی به مشهد مقدس سفر کرده بود ، با حضور در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت : سعادتی حاصل شد که در جوار زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) و بعد از تشییع پیکر پاک یکی از استوانه های انقلاب اسلامی خدمت روسای واحدها و مراکز استان خراسان رضوی برسیم .

دکتر میرزاده با بیان اینکه خوشبختانه با استان خراسان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مانوس بودم و از دوران جوانی تا بحال در جریان تحولات اجتماعی وسیاسی آن قرارداشتم ، اظهار کرد : از قدیم ضمن ارادت به ارکان انقلاب از جمله مقام معظم رهبری ، شهید هاشمی نژاد و آیت الله طبسی با آنها مراودات حضوری درمشهد مقدس نیز داشتم .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه حضرت آیت الله طبسی از ارکان نظام و انقلاب بود ، گفت : ایشان علاوه بر اینکه یک فقیه عالیقدر بودند ، بیش از 50سال به اسلام و انقلاب خدمت کردند .

او گفت : آیت الله طبسی ستون محکم و استوار در مقابل رژیم شاهنشاهی بود که شجاعانه با سخنرانی در ورزشگاه مشهد باعث پایین آوردن مجسمه شاه شد و انقلاب از آن روز در مشهد مقدس اوج گرفت .

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه آیت الله طبسی شخصیت والایی داشت گفت: ایشان همیشه با تواضع به طرف مقابل خود شخصیت می داد و این از صفات بارز ایشان بود .وی مهربان، جدی و پرکار و بدون اغراق فخر روحانیت درامر مدیریت بود .


میرزاده گفت: جایگاهی مانند آستان قدس رضوی که به فرموده امام (ره) « مرکز ایران آستان قدس است» با تنوع مکان های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در سراسر ایران ، با تلاش ایشان اموال آستان قدس جمع آوری و با مدیریت صحیح به آبادانی مناطق کمک شد .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : امروز شاهدیم که با مدیریت ایشان چه تحولات بزرگی از لحاظ ساختاری و سازو کار و بناهایی که موجب آبرو برای نظام و جمهوری اسلامی است توسط مدیریت ایشان به بار نشسته است و خدمات ایشان نیز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بی نظیر و ماندنی شد .


دهه چهارم دانشگاه دهه توسعه کیفی و اثر بخشی است

دکتر میرزاده با تاکید براینکه دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامی، دهه توسعه کیفی و توسعه اثر بخشی است، گفت: استانداردهای آموزش عالی بایستی در دهه چهارم تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی رعایت شود .
او اطلاع نداشتن از بخشنامه ها و آئین نامه های دانشگاه را یک ضعف جدی دانست و گفت : گاهی اوقات برخی از مشکلات ناشی از عدم آگاهی از آیین نامه ها و بخشنامه های دانشگاه است .

او باتاکید بر اینکه تا پایان 5 ساله برنامه ششم بایستی وابستگی دانشگاه به شهریه را به طور میانگین به 60 درصد برسانیم، گفت : تا زمانیکه این وابستگی وجود داشته باشد انگیزه اقتصاد دانش بنیان در دانشگاهها بوجود نمی آید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزایش رقبای دانشگاه ، کاهش جمعیت و رقابت بین واحدهای دانشگاهی در جذب دانشجو را سه مشکل اصلی در دانشگاه عنوان کرد و گفت : بنابراین واحدهای هوشمند بایستی به سمت دانش ، تجربه و استفاده بهینه از امکانات حرکت کرده ودر راستای کاهش هزینه ها و افزایش درآمد گام بردارند .

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می کند و با وزارت علوم و وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی نیز همکاری می کند ،گفت: بنابراین تمامی شاخص های آموزشی ، پژوهشی و ... توسط این ارگانها رصد می شود، از این رو واحدهایی که از لحاظ امکانات ضعیف هستند بایستی تقویت شوند .

گفتنی است، دراین نشست عباس شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به ارائه گزارشی از واحدهای دانشگاهی خراسان رضوی پرداخت و چند تن از روسای واحدها و مراکز دانشگاهی خراسان رضوی به بیان نقطه نظرات خود درزمینه های مختلف پرداختند و از رییس دانشگاه آزاد اسلامی مساعدت خواستند .

لازم به ذکر است در این سفر مرتضی احسانی معاون اداری و مالی دانشگاه‌آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علی عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر علوی فاضل رییس مرکز هماهنگی امور هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده را همراهی می کردند.

20103

کد خبر: 605436

وب گردی

وب گردی