دوره‌های آموزش مهارت‌های کمک‌های اولیه برای  21 هزار دانش‌آموز

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، از برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های کمک‌های اولیه، خبر داد و گفت: 21 هزار دانش‌آموز عضو این انجمن تا پایان سال تحصیلی این دوره‌ها را طی خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در جلسه انعقاد تفاهم نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و سازمان هلال احمر بر ضرورت آموزش‌ مهارت‌های کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان، گفت: دختران دانش‌آموز به عنوان مادران فردا و نیز پسران به عنوان نقشی که در خانواده و جامعه دارند نیاز مبرمی به گذراندن این دوره‌های کاربردی دارند.


تمام دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی، عضو هلال احمر نیز خواهند شد
علامتی ایام نوروز و تابستان را فرصتی مطلوب برای آموختن آموزش‌های کمک‌های اولیه دانست و گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه تمام دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی، عضو هلال احمر نیز خواهند شد.
همچنین مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر، فعالیت برای دانش‌آموزان و جوانان را امری بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: با توجه به برخی از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، باید تمام سازمان‌هایی که با این طیف از افراد سروکار دارند با تعامل و همکاری بیشتر برای رشد و تعالی آنها کوشا باشند.
او با بیان اینکه در زمان دانش‌آموزی عضو انجمن اسلامی مدرسه محل تحصیل خود بوده است، گفت: جوانان و نوجوانانی که با میل و رغبت خود در انجمن‌های اسلامی عضو می‌شوند، دغدغه انقلابی و مذهبی دارند و این دانش‌آموزان تاثیرات مطلوب فراوانی بر جای می‌گذرانند.


هویت بخشی به نوجوانان و جوانان از دستاوردهای بزرگ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان
حبیبی هویت بخشی به نوجوانان و جوانان را از دستاوردهای بزرگ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دانست و افزود: این اتحادیه نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان داشته است و باید تلاش شود که جایگاه و منزلت معلمان و مربیان در جامعه ارج بیشتری داشته باشد.
او با معرفی سازمان هلال احمر و خدمات آن، گفت: این جمعیت براساس اصل بشر دوستی و نودوستی شکل گرفته است و تلاش می‌کند که با اعتمادی که در بین جامعه کسب کرده است، ضریب نفوذش را در بین نوجوانان و جوانان گسترش دهد.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر بر ضرورت همکاری بین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و هلال احمر تاکید کرد و افزود: خواهان همکاری مشترک در حوزه‌های اجتماعی، تبیین برنامه، نقشه راه و هویت بخشی به دانش‌آموزان هستیم.

105105

کد خبر: 605488

وب گردی

وب گردی