محمود صادقی: نشریات دانشجویی مجالی است برای اینکه دانشجو نگرش اجتماعی نسبت به مسائل جامعه داشته باشد

منتخب مردم تهران در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نشریات دانشجویی مجالی است برای اینکه دانشجو نگرش اجتماعی نسبت به مسائل جامعه داشته باشد. متاسفانه ضعفی که در نظام آموزش وجود دارد، این است که دانش آموزان و دانشجویان مهارت های زندگی را نمی آموزند و علم را هم در همان کتاب یاد می گیرند. نشریات در واقع نقطه تلاقی دانشجو و جامعه هستند.

محمود صادقی منتخب مردم تهران در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، درباره برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی به ایسکانیوز گفت: برگزاری جشنوارها به نوعی جایی برای جمع شدن فعالان عرصه های گوناگون است. به نوعی با این کار برای فعالان عرصه های مختلف فراهم می شود تا کارهای خود را عرضه کنند و در کنار این موضوع با یکیدیگر تبادل فکری داشته باشند. همچنین اسم مسابقات بر روی جشنواره ها هم نیز باعث می شود تا حس رقابت در بین شرکت کنندگان به وجود آید و این موضوع باعث بالا رفتن سطح جشنواره ها می شود.
او درباره لزوم فعالیت دانشجوبان در زمینه نشریات دانشجویی گفت: نشریات دارای حوزه های مختلفی هستند. در نتیجه کسانی که بخواهند فعالیت علمی داشته باشند، می توانند در نشریات علمی فعالیت کند. فردی که می خواهد فعالیت اجتماعی کند، می تواند در حوزه های سیاسی و اجتماعی می تواند فعالیت کند .
او در ادامه با اشاره به لزوم حساسیت دانشجو نسبت به مسائل جامعه گفت: نشریات دانشجویی مجالی است برای اینکه دانشجو نگرش اجتماعی نسبت به مسائل جامعه داشته باشد. متاسفانه ضعفی که در نظام آموزش وجود دارد، این است که دانش آموزان و دانشجویان مهارت های زندگی را نمی آموزند و علم را هم در همان کتاب یاد می گیرند. نشریات در واقع نقطه تلاقی دانشجو و جامعه هستند.


منتخب مردم تهران در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی درباه برنامه های خود در مجلس برای حل مشکلات دانشجویان در نشریات دانشجویی گفت: دانشجوبان جزیی از جامعه هستند. در نتیجه آثار آن ها می تواند در جامعه تاثیر داشته باشد. اما این تاثیر زمانی اثربخش خواهد بود که دانشجو احساس امنیت داشته باشد.البته دانشگاه ها و وزارت علوم از آیین نامه های داخلی برخوردار هستند که البته اگر ضعف هایی در این آیین نامه ها وجود دارد که باید برطرف شود تا در نتیجه آن فضای آزاد تر و امن تری برای اصحاب و مطبوعات به وجود آید.
20103

کد خبر: 605498

وب گردی

وب گردی