اژه ای:گزارش دادستان زاهدان درباره ادعای مولاوردی تقدیم دادسرا شده است/گزارشی درباره مصرف «مخدرهای صوتی» در کشور وجود ندارد

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: طبق نظر کارشناسان حداقل در کشورمان مخدرهایی تحت عنوان مخدرهای صوتی که علاوه بر اعتیادآور بودن حالت مخدرگونه نیز داشته باشند وجود ندارد .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری ظهر امروز خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ادعای دو تن از نمایندگان مجلس در خصوص ورود پول‌های کثیف به انتخابات و پرداخت 100 میلیون تومان به آقای نوبخت و حزب متبوع او گفت: این موضوع مربوط به الان نیست و سال‌ها پیش شخصی نه به آقای نوبخت بلکه به حزب ایشان این مبلغ را کمک کرده است لذا همان موقع نیز گزارش مربوطه به دستگاه قضایی ارسال شد و این پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در خلال بررسی‌ها هیچ جرمی در این خصوص احراز نشده و پرونده مختومه اعلام شد.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این مبلغ در قالب کمک به حزب ایشان پرداخت شده و در مدارک حزبی نیز مبلغ مذکور ثبت و ضبط شده است و علی ایحال این موضوع چیز جدیدی نیست و ربطی به انتخابات اخیر ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص مذاکرات رخ داده در مجلس شورای اسلامی و انتقاد برخی از نمایندگان مردم نسبت به دخالت‌های غیرقانونی استانداران در انتخابات اخیر و استفاده از اموال بیت‌المال به نفع اشخاصی خاص گفت: همانطور که پیش از این بارها تذکر داده‌ام نباید علیه فرد یا دستگاهی که برای دفاع از خود در جلسه‌ای حضور ندارد صحبت کرد و با توجه به اینکه من صحبت‌های امروز مجلس که مورد سوال شماست را نشنیده‌ام، اظهارنظری در این خصوص انجام نمی‌دهم ولی در مجموع اگر گزارشی از هرگونه تخلف به دست ما برسد قطعا موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ورود مدعی‌العموم نسبت به اظهارات توهین‌آمیز نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس، از ورود مدعی‌العموم به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

او در ادامه درباره مشکلات بکارگیری مجازات‌های جایگزین حبس نیز ادامه داد: با توجه به نوع این مجازات‌ها باید زمینه و بستر اجرای مجازات‌های جایگزین حبس برای دستگاه‌های پذیرنده مجرمان فراهم شود که البته آیین‌نامه‌های مربوطه شده تکمیل شده ولی بعضا هنوز ابلاغ نشده است لذا باید علاوه بر فراهم کردن زمینه اجرای این مجازات‌ها، ابزارهای نظارتی را نیز مورد توجه قرار داد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره واکنش دستگاه قضایی نسبت به سایت‌هایی که موزیک‌های موسوم به مخدرهای صوتی را روی خروجی‌های خود قرار داده‌اند گفت: طبق نظر کارشناسان حداقل در کشورمان مخدرهایی تحت عنوان مخدرهای صوتی که علاوه بر اعتیادآور بودن حالت مخدرگونه نیز داشته باشند وجود ندارد و در این خصوص گزارشی به دست ما نرسیده است.

سخنگوی دستگاه قضا بااشاره به سخنان اخیر مولاوردی گفت: دادستان زاهدان علیه وی گزارشی نوشته و تقدیم دادسرا کرده است که به زودی رسیدگی می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که نظر شما نسبت به اظهارات اخیر مولاوردی مبنی بر اعدام مردان یک روستا به جرم مواد مخدر چیست، گفت: چنین ادعایی از طرف وی نقل قول شده است و اگر چنین حرفی را گفته باشد همانطور که مقامات قضایی زاهدان تکذیب کرده‌اند به هیچ عنوان صحت ندارد.

او تأکید کرد: دادستان زاهدان بر علیه وی گزارش نوشته و تقدیم دادسرا کرده است که به زودی دادسرا به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره پرونده مربوط به کرمان نیز گفت: پرونده در آستانه صدور کیفرخواست است و به زودی صادر خواهد شد و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

محسنی اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده سفارت عربستان و اینکه شنیده شده عامل اصلی آن آزاد شده است نیز افزود: پرونده سه تا چهار نفر این افراد در دادسرای ویژه روحانیت است و به آنجا مرتبط می‌شود.

او ادامه داد: کسانی که در دادسرای تهران بوده‌اند به غیر از دو مورد با قرار وثیقه آزاد شدند و پرونده برخی از متهمین نیز در دادسرای ویژه روحانیت در دست بررسی است.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: درمورد آزاد شدن یا نشدن برخی دیگر از افراد نیز، اطلاعی نداریم.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا 4 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مواردی را در خصوص وجود رانت‌خواری و ویژه‌خواری در نزدیکان و منصوبان به دولت به ویژه قراردادهای جدید نفتی مطرح کردند و اینکه آیا این مطالب صحت دارد یا خیر و گزارشی در این خصوص به دستگاه قضایی رسیده است یا خیر و همچنین آیا آن طور که دولت اعلام کرده بود، نسبت به مطالب مطرح شده از سوی این نمایندگان شکایتی را طرح کرده یا خیر، افزود: در اینکه آن نمایندگان رونوشتی از نامه خود یا گزارشی را به دستگاه قضایی ارائه کرده باشند یا خیر، اطلاعی ندارم. همچنین در مورد اینکه این موارد و مسائل صحت دارد یا خیر، الان نمی‌توانم اظهارنظر کنم و باید دید مستندات آنها چیست.

معاون اول قوه قضاییه از شکایت دولت نسبت به برخی نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: نمی‌دانم شکایت صورت گرفته مربوط به این نامه است یا خیر، زیرا غیر از نامه، برخی افراد نیز اظهاراتی را مطرح کرده بودند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هیچ روزنه امیدی برای تحویل وی حداقل از دیدگاه من وجود ندارد.

محسنی اژه‌ای در خصوص ممنوعیت شرکت رئیس دولت اصلاحات در یک مراسم و اینکه گفته می‌شود قرار است وی حصر خانگی شود، افزود: بخش دوم سؤال شما صحت ندارد و در خصوص بخش اول نیز براساس حکم دادستانی اقدام شده است و در موارد بعدی نیز به‌صورت موردی تصمیم گرفته می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده محمودرضا خاوری مدیرعامل متواری بانک ملی گفت: در مورد پرونده خاوری اتفاق جدیدی نیفتاده است و از طریق اینترپل و ... به‌دنبال استرداد وی هستیم اما هیچ روزنه امیدی برای تحویل وی حداقل از دیدگاه من وجود ندارد.

محسنی اژه‌ای افزود: البته برخی دوستان در پلیس بین‌الملل امیدواری‌هایی دارند که امیدوارم نگاه آنها صحیح باشد و هرچه زودتر بتوانیم این فرد را که اتهامش نیز فساد اقتصادی است به کشور بازگردانیم.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: سیستم اطلاعاتی گزارش خود درباره بقایی را به بازپرس پرونده داد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نودوسومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت محاکمه مدیرعامل سابق بانک صادرات و 45 متهم این بانک اظهار کرد: 46 نفر متهم هستند که 44 نفر از آنان مربوط به بانک صادرات اعم از مدیرعامل و سایر افراد هستند. محاکمه متهمان تمام شده و به زودی حکم دادگاه بدوی صادر می‌شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه افزود: البته این حکم هم در موضوع پرونده بابک زنجانی و هم این پرونده بدوی است و طبیعتا اگر اعتراضی صورت بگیرد، پرونده در مرجع تجدیدنظر بررسی می‌شود.

او همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره پرونده بقایی گفت: متهم این پرونده آزاد است و پرونده نیز در مرحله تکمیل تحقیقات به سر می‌برد. تحقیقات این پرونده علاوه بر بازپرس، توسط سیستم اطلاعاتی نیز انجام می‌شود که سیستم اطلاعاتی گزارش نهایی خود را به بازپرس داده و باید دید بازپرس چه تصمیمی می‌گیرد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به یکی دیگر از سوالات در خصوص پرونده احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد پرونده‌های مختلفی داشت که در بعضی از آنها شاکی و در برخی دیگر نیز از وی شکایت شده بود. در خصوص آن بخش از پرونده که از وی شکایتی صورت گرفته بود، برخی از شکایت‌ها بسیار جزیی بود و برخی دیگر نیز مربوط به گزارشات مجلس بود که باید در این خصوص تحقیق شود.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه به شکایت احمدی‌نژاد از معاون اول دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در این پرونده بازپرس قرار منع تعقیب صادر کرد که وکیل آقای احمدی‌نژاد نسبت به نحوه رسیدگی بازپرس اعتراض داشت و گفت «چون ما به نحوه رسیدگی اعتراض داریم، دیگر به خود قرار اعتراض نمی‌کنیم» و به همین دلیل قرار صادر شده قطعی شده است مگر اینکه بعدا از نظرشان برگردند و درخواست فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

20106

کد خبر: 605575

وب گردی

وب گردی