سازمان غذا و دارو قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس را تکذیب کرد

رئیس سازمان غذا و دارو قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس های غیر بهداشتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو ، رسول دیناروند گفت: ارائه چنین اعدادی برای محصولی مانند آدامس، غیر معقول و غیر مستند است؛ هر عقل سلیمی می تواند در ابتدا از خود سوال کند که آیا اصولا در سراسر ایران، ارزش تعداد آدامس ها به یک میلیارد دلار می رسد که بخواهد یک میلیارد دلار قاچاق شود؟
او افزود: واقعیت این است که ایران در مجموع یک درصد جمعیت جهان را شامل می شود و این در حالی است که سهم بازار ما در تمام گروه محصولات غذایی کمتر از نیم درصد فرآورده های غذایی جهان است.
رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: همچنین سهم بازار ما در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کمتر از نیم درصد است و حتی در گروه محصولات یاد شده نیز کسی نمی تواند ادعا کند که مردم ایران بیشترین مصرف را داشته اند.
دیناروند با تشکیک در صحت موضوعی مبنی بر واردات آدامس های غیربهداشتی به ارزش یک میلیارد دلار از دبی، افزود: البته موضوع، مربوط به آدامس های قاچاق است و نه آدامس های غیر بهداشتی که در این صورت نیز مطلب یاد شده مورد تائید نیست.
او با ابراز تاسف از بیان آمار و ارقام های بی پشتوانه ای که این روزها به صورت فزاینده ای نقل می شود،گفت: منشاء و علت انتشار چنین اعداد و ارقامی بر ما پوشیده است اما بدیهی است که در صحت اینگونه مطالب جای تردید فراوان وجود دارد.
دیناروند با تائید رشد روز افزون قاچاق انواع کالاها گفت: سالانه شاهد ورود حدود 20 میلیارد دلار انواع محصول قاچاق به کشور هستیم که این رقم تمام گروه های محصولات از جمله مواد خوراکی، آرایشی، بهداشتی، موبایل و دیش ماهواره را در بر می گیرد و صرفا مربوط به کالاهای سلامت نیست.
رئیس سازمان غذا ودارو گفت: ارائه آمار غلط مردم را نسبت به آمار صحیح هم بی اعتماد می کند.
به گزارش ایسکانیوز جمشید مغازه ای ، دبیرانجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات اخیرا از قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس به کشور خبرداده بود.

105105

کد خبر: 605726

وب گردی

وب گردی