کتابفروشی استان لرستان پرفروش ترین کتاب فروشی طرح عیدانه کتاب شد

طرح عیدانه کتاب از 15اسفند با ثبت‌نام و تأیید 270 کتابفروشی برای مشارکت در آستانه نوروز آغاز شده است.

تاکنون شش کتابفروشی استان لرستان در طرح «عیدانه کتاب» مشارکت کرده اند که پلدختر، خرم آباد و ازنا هر کدام با دو کتابفروشی از جمله شهرستان های عضو در این طرح هستند.

گفتنی است کتابفروشی فردوسی، شهرکتاب، دنیای زبان، کتابفروشی معلم و سامان از جمله کتابفروشی های عضو در طرح عیدانه کتاب استان لرستان هستند که تاکنون کتابفروشی دنیای زبان پرفروش ترین کتابفروشی در سطح کشور است.

ماشالله امان الهی بهاروندی، معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان لرستان طرح عیدانه کتاب را زمینه تشویق کتابفروشی ها و مردم برای ارائه و خرید کتاب دانست و گفت: این طرح سنت خوبی است که به رونق کتابفروشی ها منجر می شود.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: ملزم به اطلاع رسانی و تبلیغات مستمری در ارتباط با طرح عیدانه کتاب هستیم تا مردم، کتابفروشان، ناشران و همه کتاب دوستان و اهالی فرهنگ از مزایای این طرح مطلع شوند. در این صورت شاهد رونق و استقبال خوبی از این طرح خواهیم بود.

بهاروندی طرح عیدانه کتاب را ایده مناسبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: همچنین، طرح عیدانه کتاب فرصتی برای کتابفروشان فراهم می کند تا با مخاطبان و مردم ارتباط مستمری برقرار کنند. از این رو، کتابفروشی ها می توانند با عرضه کتاب های جدید و نو مردم را به حضور در کتابفروشی ها ترغیب کنند.

وی عنوان کرد: اگر طرح عیدانه کتاب استمرار پیدا کنند تاثیر خود را خواهد گذاشت چرا که اگر طرحی نیمه تمام باقی بماند باعث بی اعتمادی در بین مردم و اهالی فرهنگ می شود.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان گفت: طرح عیدانه کتاب در کتابفروشی های شهرستان ها سراسر کشور فرصت استفاده مفید از کتاب ها را فراهم می کند.

طرح « عیدانه کتاب» با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» در بازه زمانی یک ماه از ١٥ اسفند تا ١٥ فروردین در سطح کشور اجرا می شود.

502502

کد خبر: 605738

وب گردی

وب گردی