مدافع پرسپولیس و مهاجم استقلال در فهرست بهترین ها+ عکس

رقابت های هفته بیست و دوم لیگ برتر با انجام بازی های جذاب و زیبا و صدرنشینی استقلال به اتمام رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در شرایطی که جنگ صدرنشینی و فرار از سقوط با شدیدترین شکل ممکن در حال برگزاری است 11 بازیکن برتر این هفته از دید کارشناسان ورزش سه به شرح زیرند. با این توضیح که چهره های دیگری هم می توانستند در جمع 11 بازیکن شایسته هفته بیست و دوم قرار بگیرند که به نام آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

** دروازه بان

محمدرضا اخباری (تراکتورسازی):

محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتورسازی با واکنش های نجات بخش مانع از گلزنی حمله وران پرسپولیس در بازی حساس روز گذشته لیگ در ورزشگاه آزادی شد. اخباری که فصل خوبی را پشت سر گذاشته دیروز به خصوص در نیمه دوم در حد یک دروازه بان کامل استاندارد ظاهر شد و روی 3 توپ واکنش های فوق العاده ای از خود نشان داد که او را تبدیل به مهمترین چهره این مسابقه کرد. به جز اخباری سیدمهدی رحمتی دروازه بان استقلال هم نمایش خوبی در بازی تیمش مقابل راه آهن داشت.

** مدافعان

رامین رضائیان(پرسپولیس):

اگر خطای رامین رضائیان و ضربه منجر به گل بختیار رحمانی در اواخر نیمه اول را کنار بگذاریم مدافع راست پرسپولیسی ها نمایش بی نقصی از خود نشان داد و به جز گلی که وارد دروازه حریف کرد یک بار هم در لحظات پایانی با حضور به موقع روی خط دروازه، پرسپولیس را از یک دریافت گل ویرانگر در لحظاتی پایانی نجات داد. رضائیان با افزایش تمرکز در بازی می تواند تبدیل به بازیکنی بی جانشین در فوتبال ایران بشود. به جز او محمد ایران پوریان همتای وی در تراکتورسازی نمایش خوبی داشت و می توانست در تیم هفته جای بگیرد.

محمدحسین مرادمند(پدیده):

محمدحسین مرادمند مدافع وسط جوان پدیده در بازی این هفته تیمش مقابل ملوان مثل یک صخره مقابل مهاجمان ملوان عمل کرد و با بازی خوب خود از دلایل پیروزی با ارزش شاگردان رضا مهاجری مقابل ملوان بود. مرادمند که از سپاهان به مشهد آمده در یک فصل خوب کیفیت های خود را اثبات کرده و به نظر می رسد دوباره به تیم سابقش بازمی گردد.

بهمن کامل(فولاد):

شاگرد سابق رسول خطیبی در بازی این هفته فولاد مقابل سایپا با گرفتن یک پنالتی حساس در دقایق پایانی 3 امتیاز را به نفع تیمش رقم زد. کامل که مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ قرار گرفته است، در بازی مقابل سایپا که مهاجمان سرعتی و خطرناکی دارد خیلی خوب کار کرد و به جز انجام وظایف دفاعی با حرکت خود 3 امتیاز برای فولاد به ارمغان آورد. به جز کامل سیدجلال حسینی در بازی نفت مقابل ذوب آهن هم نمایش فوق العاده ای از خود نشان داد و اگر تیم نفت بازنده آن بازی نبود شایسته حضور در تیم منتخب هفته بود.

پیمان شیرزادی(استقلال خوزستان):

شیرزادی بازیکن تیم عبدالله ویسی از دلایل موفقیت آبی های خوزستان در بازی حساس این هفته مقابل سیاه جامگان بود. سیاه جامگان که با هدایت فرهاد کاظمی انتحاری و رو به جلو بازی می کند موقعیت های خوبی روی دروازه حریف پدید آورد اما در نهایت عملکرد بازیکنانی مثل شیرزادی باعث شد تا لسترسیتی ایران کماکان در بالای جدول بماند.

** هافبک ها

رسول نویدکیا(سپاهان):

رسول نویدکیا یکی از منحصربه فردترین بازیکنان لیگ است یک هافبک خلاق، دریبل زن و کم حاشیه که در مسابقه روز گذشته مقابل صبا بارها و بارها قلب دفاع سفید و سیاه پوشان را شکاف و اگر خوش اقبالی شاگردان علی دایی نبود، حداقل می توانست دو بار دروازه تیم صبا را باز کند. رسول دیروز امیدوارکننده بازی کرد و نشان داد که کاملا می شود به عنوان جانشین محرم نویدکیا روی او حساب کرد.

اکبر ایمانی(فولاد خوزستان):

اکبر ایمانی هافبک دفاعی فولاد در بازی مقابل سایپا علاوه بر به ثمر رساندن یک پنالتی 3 امتیازی در طول مسابقه خوب کار کرد و در جنگ با هافبک های باتجربه مثل آندرانیک تیموریان و ایمان صادقی موفق عمل کرد. ایمانی که در نیم فصل دوم در ترکیب اسکوچیچ جا افتاده در هفته های اخیر از چهره های مثبت این تیم به شمار می رود و روند رو به رشد خود در تیم فولاد ادامه داد. گل او به سایپا یکی از مهمترین گل های این هفته فوتبال ایران محسوب می شود.

پیام صادقیان(صبای قم):

پیام صادقیان در بازی صبا کیفیت های کمتر دیده شده خود را باز هم نمایش گذاشت. او در این مسابقه با ارسال های تماشایی و پاس های در عمق زیبا بارها خط دفاعی سپاهان را به زحمت انداخت و حضورش در ترکیب صبا از دلایل کسب تساوی 2 ـ 2 در اصفهان با وجود نمایش درخشان اصفهان در بازی مقابل شاگردان دایی بود. صادقیان که این هفته باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد خود را آماده این نبرد حساس می کند. او در بازی دیروز نشان داد که تا چه حد آماده است.

** مهاجمان

لئوناردو پیمنتا (گسترش فولاد):

لئوناردو پیمنتا ستاره برزیلی گسترش فولاد یکی از بهترین بازیکنان این تیم بشمار می رود و روند مثبت خود را در نیم فصل دوم ادامه داده است. او دربازی مقابل استقلال اهواز 2 بار موفق به گلزنی شد و در طراحی حملات بازیکنان گسترش نقش فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت. فراز کمالوند امیدوار است با بازی مثبت آقای گل سابق فوتبال ایران خود را به کسب سهمیه آسیایی نزدیک کند.

سجاد شهباززاده(استقلال):

سجاد شهباززاده در روز کم فروغ استقلال نشان داد که فرم فوق العاده خود را حفظ کرده است. این مهاجم که با ارسال یک پاس گل درجه یک زمینه ساز گل برتری تیمش شد یک بار هم می توانست دروازه راه آهن را فرو بریزد که شوت تماشایی اش با حداقل فاصله از کنار دروازه محسن فروزان بیرون رفت. شهباززاده با تمرکزی که دارد از مهره کلیدی استقلال تا پایان فصل خواهد بود.

604/602

کد خبر: 605775

وب گردی

وب گردی