گیاهخواری بدنتان را با کمبود ویتامین شدید مواجه می‌کند

افراد برای داشتن بدن سالم باید از غذاهای گیاهی و حیوانی در کنار هم بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی، محقق طب سلامی ایرانی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: افراد باید از غذاهای گیاهی و حیوانی به میزان متعادل و متناسب مصرف نمایند تا بدن آنها دچار کمبود هیچ ماده‌ مغذی نشود.

او گفت: دیواره تمام سلول‌های بدن از گلبول‌های قرمز تا سلول‌های مغزی و عصبی سرشار از کلسترول حیوانی است و غذاهای گیاهی نمی‌توانند به مقدار کافی این کلسترول را در بدن افراد تولید کنند در نتیجه سلول‌ها ترمیم نمی‌شوند و به تدریج شکننده می‌شوند.

اکبری گفت: ویتامین B12 یک ریزمغذی است که در هیچ غذای گیاهی یافت نمی‌شود و ماهی، گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات منبع سرشار این ویتامین محسوب می‌شوند به علاوه کمبود این ویتامین منجر به ضعف، خستگی، اختلالات روانی و آلزایمر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

او گفت: اسیدآمینه‌ها، آرژنین، کراتین و کارنوزین هم در منابع حیوانی وجود دارند همچنین ویتامین D که کمبود آن منجر به سرطان، پوکی استخوان، ام اس و افسردگی می‌شود فقط در مواد گوشتی یافت می‌شود.

اکبری گفت: مصرف غذاهایی گیاهی به تنهایی منجر به کمبود ویتامین‌هایی نظیر k و E و A می‌شود که به ترتیب باعث خونریزی، پیری زودرس، سرطان و نابینایی در افراد می‌شود.

20103

کد خبر: 605812

وب گردی

وب گردی