حسین زاده لطفی: فعالیت واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی باید منطبق بر سند توسعه ششم و برش استانی باشد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه روسای شورای تخصصی برنامه ریزی استان ها از تدوین شیوه نامه تشویق و رکود اعضای هیات علمی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اولین جرقه صاحب سند شدن دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر رهنمای رودپشتی در سال 86 آغاز شد، گفت‌: بدون داشتن برنامه هیچ مدیری نمی‌تواند ادعا کند که چه عملکردی داشته است. برنامه دوم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین اتفاق سال 94 بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مسئولیت واحدهای دانشگاه از این پس بیشتر می‌شود چراکه باید وظیفه پایش سند را در حوزه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و غیره انجام دهند.

وی به سند توسعه ششم دانشگاه اشاره کرد و افزود: در سند تدوین شده بالغ بر 80 درصد بودجه متکی بر شهریه و 20 درصد آن از خارج از شهریه در نظر گرفته شده است که این نشان از اهمیت جذب و پذیرش دانشجو است.

حسین زاده ادامه داد: ما در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه‌ای به بحث آموزش از جمله پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و افزایش جذب اعضای هیات‌علمی داریم. مهم‌ترین بخش برای دفاع از اعتبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و کیفیت بخشی جذب هیات‌علمی است که این مهم را حمایت می‌کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به پیش‌بینی جمعیتی ایران تا 7 سال آینده‌، ما با کاهش دانش‌آموز دبیرستانی مواجه می‌شویم. بنابراین باید توجه ویژه‌ای به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی داشته باشیم و نیز پرداختن به این موضوع که چگونه جایگاه خود را در توسعه آموزش عالی کشور ارتقا دهیم ، مسئله خیلی مهمی است.

وی افزود: وظیفه همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این است که در همه زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی نهایت همکاری را با هم داشته باشند و واحدها باید منطبق بر سند تدوین شده و برش استانی فعالیت کنند.

حسین زاده لطفی به جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: نباید نگاه ما به جذب هیات علمی نگاه هزینه ای باشد چراکه اعضای هیات علمی سرمایه های دانشگاه هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به تدوین آیین نامه تشویق و رکود اعضای هیات علمی اشاره کرد و افزود: پایه های تشویقی در حوزه های آموزش، فرهنگی و پژوهش خواهد بود، همچنین اگر اعضای هیات علمی نتوانند در موعد مقرر شده ارتقا و ترفیع بگیرند مشمول رکود علمی می شوند.

20101

کد خبر: 605897

وب گردی

وب گردی