ثبت مشخصات مجریان ذیصلاح در پروانه های ساختمانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، گفت : از اول تیر ماه 95 نام مجریان ذیصلاح بر پروانه های ساختمانی ثبت می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب الله بیطرف در نشست خبری، گفت: مزیت درج نام مجریان ذیصلاح در پروانه های ساختمانی این است که سازنده یا پیمانکار دارای صلاحیت برای ساخت اقدام کند و هر اتفاقی صورت گیرد مسئول آن است.

وی ادامه داد: مردم برای مشارکت در ساخت با افرادی وارد قرارداد شوند که دارای پروانه صلاحیت ساخت از وزارت راه و شهرسازی باشند زیرا مشاهده می کنیم در سطح تهران بسیاری از قراردادهای مشارکت در ساخت با شریکی که صلاحیت ندارد اجرا می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران ادامه داد: در استان تهران بیش از 15 مجری ذیصلاح حقیقی و بیش از 400 شرکت مجری ذیصلاح وجود دارد و ما بازبینی در تجارب کاری آنان خواهیم داشت و بانک اطلاعاتی کسانی را که کارنامه و سابقه اجرایی دارند ،تشکیل می دهیم و به مردم معرفی می کنیم تا کیفیت ساخت و ساز بهبود یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ادامه داد: نظارت بر مناطق 22 گانه برای متراژهای بالای دو هزار و 500 متر مربع با همکاری چهار ناظر صورت می گیرد.

بیطرف درباره کیفی سازی خدمات گفت: در سازمان نظام مهندسی برای اولین بار اخلاق حرفه ای و کیفی سازی خدمات را شعار سال این سازمان قرار داده ایم بر بازرسی های متعدد برای حسن اجرای خدمات تاکید زیادی داریم.

وی ادامه داد: پیش نویس برنامه سه ساله تصویب شده است و مبنای تنظیم بودجه سازمان نظام مهندسی خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ادامه داد: برای توسعه اخلاق حرفه ای اخیرا در قالب اصلاح آیین نامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی در مهندسی ساختمان صورت گرفته است.

بیطرف خاطرنشان کرد : در سالهای اخیر رکود حاکم در بخش مسکن باعث عدم تعادل عرضه و انجام خدمات مهندسی در بازار کار مهندسان شده است و بررسی های فرصت های شغلی در خارج از کشور صورت گرفته است و کمیسیون خدمات روی آن کار می کند.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و حوزه آسیای میانه نیاز شدیدی به خدمات مهندسی دارند و اگر مهندسان از نظر ضوابط و مقررات آموزش های لازم را ببینند و در بازاریابی حمایت شوند این کار نه تنها باعث اشتغال می شود بلکه باعث ارزآوری به کشور نیز خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران افزود: برخی ساخت و سازها بدون رعایت ضوابط شهرداری صورت می گیرد و ساخت و ساز بلندمرتبه که باعث ایجاد تراکم ، ترافیک و مشکلات شهرنشینی شده است که شهرداری می تواند با مدیریت بهتر به کاهش چالشها و مشکلات کمک کند و مهندسان نیز آماده همکاری هستند.

بیطرف درباره مقررات ملی ساختمان گفت: تصویب و ابلاغ مقررات ملی ساختمان کار مهمی است که در قالب قانون صورت گرفته است و اگر سالی 75 میلیون متر مربع در سطح ایران پروانه ساختمانی صادر شده باشد در دوره بیست ساله یک و نیم میلیارد متر مربع ساختمان ساخته شده است که باید هدفمند باشد.

وی تصریح کرد: سیمای شهر تهران باید بهتر از این باشد و در ارزیابی و آسیب شناسی باید به نکات اصلاحی بپردازیم.

بیطرف گفت : سازمان نظام مهندسی ساختمان ، غیرسیاسی و مردم نهاد و مستقل است و تمامی اعضای آن متشکل از هفت رشته تخصصی هستند.

بیطرف ادامه داد: تنظیم امور مهندسان استان در رشته های مختلف ، صدور پروانه صلاحیت ، ارتقای دانش فنی ، کیفیت کار مهندسان، نظارت بر حسن اجرا، ترویج اصول درست معماری ، همکاری با وزارت راه و شهرسازی از وظایف مهم سازمان نظام مهندسی است.

وی تصریح کرد: در تهران 103 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و 4 اصل مهم قانون مداری، اخلاق مداری، برنامه محوری و شایسته سالاری را برای مدیریت خود در نظر گرفته ایم.

401/602

کد خبر: 605910

وب گردی

وب گردی