شب «داریوش طلایی» برگزار می شود

چهارشنبه همین هفته، نوزدهم اسفند 1394 ساعت 5 عصر، مجله بخارا « شب داریوش طلایی » را با همکاری بنیاد فرهنگی ملت، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، گنجینه پژوهشی ایرج افشار و نشر نی برگزار می‎کند.

به گزارش ایسکانیوز داریوش طلایی در ۲۶ بهمن ۱۳۳۱ در شهرستان دماوند در خانواده‌ای علاقه‌مند به موسیقی متولد شد. او از یازده سالگی به هنرستان موسیقی رفت و با این که آشنایی و علاقه خاصی به تار نداشت به آموختن این ساز مشغول شد.. اما رفته رفته و تحت تأثیر علی‌اکبر شهنازی به تار علاقه‌ مند شد. پس از گرفتن دیپلم هنرستان هم‌زمان به تحصیل در رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کار در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی پرداخت.

داریوش طلایی طی این دوران نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، سعید هرمزی، یوسف فروتن، نور علی برومند و عبدالله دوامی شاگردی کرد پس از اتمام تحصیلات از سال ۱۳۵۵ در دانشگاه تهران ردیف تدریس کرد. وی در سال ۱۳۵۸ برای تحصیل در رشته موسیقی‌شناسی به دانشگاه پاریس در فرانسه رفت و دکترای خود را نیز از دانشگاه نانت فرانسه گرفت.

داریوش طلایی هم اکنون عضو هیئت علمی و رئیس گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین عضو هیئت علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر است.

در شب داریوش طلایی، دکتر داریوش شایگان، مجید کیانی و ساسان فاطمی سخن خواهند گفت و متنی از ژان دورینگ قرائت می‌شود و فیلمی مستند به نمایش درمی‎آید و رونمایی از کتاب « تحلیل ردیف» از دیگر بخش‎های این شبِ بخاراست.

نشانی: خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12، کانون زبان فارسی
502502
کد خبر: 605914

وب گردی

وب گردی