مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران: قانون جامع خدمات ایثارگران از سال آینده به طور کامل در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می شود/تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به نگاه مثبت دکتر میرزاده به ایثارگران، این نوید را به خانواده شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی می دهم که به جهت تکریم آن ها، قانون جامع خدمات ایثارگران به طور کامل در دانشگاه آزاد به اجرا در خواهد آمد.

سید محمد تقی طبابایی، مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، درباره برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته بزرگداشت مقام شهید به ایسکانیوز گفت: در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، 22 اسفند ماه برای پاسداشت مقام شهدا، هفته بزرگداشت مقام شهید نام گذاری شده است و با توجه به تاکیدات آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده، هر سال برنامه های گوناگونی برای پاسداشت مقام شهدا و خانواده های ان ها در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

طباطبایی در ادامه با اشاره به 30 شهید مدافع حرم در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همچنین با توجه به حضور خانواده 350 شهید دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل از خانواده این شهدا و شهدای حرم در دستور کار اصلی ما نیز قرار دارد. با توجه به مصادف شدن این هفته با هفته درختکاری، تصمیم گرفته شد تا آیین درختکاری با یاد شهدا در واحد های دانشگاهی صورت گیرد.

مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به حضور دکتر میرزاده در مراسم تدفین آیت الله طبرسی، این مراسم در دانشگاه آزاد بدون حضور ایشان انجام شد. اما با توجه به تاکید ایشان شنبه در مراسمی با یاد شهدا 30 اصله درخت با یاد شهدا و گرامیداشت مقام آنان کاشته خواهد شد. در ادامه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در این هفته، شب شعر، محافل انس با قرآن، برنامه های تبلیغی گوناگون و نصب بنرهای و تصاویر شهدا هم در واحد های مختلف دانشگاهی انجام خواهد شد.

او درباره برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای پر رنگ تر شدن فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و عنوان فرماندهی جنگ در 8 سال دفاع مقدس، در همه برنامه ها و مراسمات، تاکید بسیار زیادی نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: با توجه به حضور پرتعداد دانشجویان از خانواده های شهدا و ایثارگران، خود آن ها می توانند به عنوان پرچمداران این حوزه باشند و به دانشگاه آزاد اسلامی کم کنند.

او افزود: براساس مصوبه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که رییس جمهور محترم ریاست این شورا را بر عهده دارد، تاسیس این شورا در همه دانشگاه ها باید صورت گیرد. پس از این مصوبه در ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد تاسیس این شورا را به دکتر میرزاده ارائه دادیم و خوشبختانه دکتر میرزاده مانند همیشه از این پیشنهاد استقبال کرد که امیدوار هستیم این شورا در سال 1395 کار خود را به صورت رسمی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کند.

طباطبایی در پایان گفت: با توجه به نگاه مثبت دکتر میرزاده به ایثارگران، این نوید را به خانواده شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی می دهم که به جهت تکریم آن ها، قانون جامع خدمات ایثارگران به طور کامل در دانشگاه آزاد به اجرا در خواهد آمد.

20103

کد خبر: 605941

وب گردی

وب گردی