رضا مقصودی: استفاده از فیلمنامه نویسان مستقل به نفع سینمای ایران است

رئیس کانون فیلمنامه نویسان معتقد است تغییرات ایجاد شده در آیین نامه کانون فیلمنامه نویسان در سال های آینده نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

رضا مقصودی که به تازگی برای دومین دوره متوالی ریاست کانون فیلمنامه نویسان را بر عهده گرفته است در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، گفت: طی دو سال گذشته کانون فیلمنامه نویسان با شرایط جدیدی که در کشور به وجود آمده و استقرار دولت جدید، دوره جدید خود را آغاز کرد.

او ادامه داد: تا قبل از دو سال گذشته کانون فیلمنامه نویسان درگیر بحران های خاصی شده بود و حتی تامرز انحلال پیش رفت، کشمکش هایی وجود داشت در کل مجموعه سینمای کشور، خانه سینما دچار بحران هایی شده بود اما با انتخاباتی که دو سال پیش در کانون برگزار شد و شورای مرکزی جدید انتخاب شد و فعالیتش را آغاز کرد، شرایط به موقعیت تثبیت شده ای از نظر مالی و اعتباری رسیده است.

او یادآور شد: پس از انتخابات کانون در طی یک سال گذشته 6 مجمع برگزار کردیم،نشست هایی با اعضا کانون انجام شد و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردیم و در دوره جدید توانستیم اساسنامه کانون فیلمنامه نویسان را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در طی این جلسات موفق به تصویب یک اساسنامه جدید شدیم و بی شک تغییرات جدید در ساسنامه در سال های آینده نمودبیشتری پیدا خواهد کرد.

مقصودی در ادامه درباره فعالیت های کانون در دوره جدید گفت: دو جشن در کانون برگزار شد، که این جشن هل جز بهترین مراسم هایی بود که در صنوف تحت پوشش خانه سینما برگزار شد.از فیلمنامه نویسان برتر و کسانی که در دوره های گذشته به کانون فیلمنامه نویسان خدمت کرده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس کانون فیلمنامه نویسان با اشاره به دیگر فعالیت های کانون، گفت: از جمله کارهای دیگری که این دوسال در کانون انجام شده است راه اندازی باشگاه فیلمنامه نویسان بود که دو دوره آن برگزار شد و دوره دوم آن در حال برگزاری است، این دوره ها به منظور ارتقاع سطح کیفی فیلمنامه در سطح کشور است، برای مخاطبان جوان و کسانی که علاقمند به فعالیت در عرصه فیلمنامه نویسی هستند.

او با اشاره به همکاری کارگردانان با فیلمنامه نویسان در یک سال گذشته و بازخورد آن درجشنواره فیلم فجر، گفت: در یک سال گذشته این تلاش را داشتیم که در بحث ها و گفتگوهایمان با عوامل موثر در سینما این انگیزه را یجاد کنیم که کار کردن با فیلمنامه نویس مستقل به نفع سینمای ایران است. فیلمنامه نویس و کارگردان باید شخصیت مستفلی داشته باشند.

مقصودی ادامه داد: در فیلم هایی که از فیلمنامه نویس استفاده شده این فرصت به کارگردان داده می شود که در حوزه تخصصی خود بیشتر تمرکز داشته باشد. این به نفع کارگردان ها و سینمای ایران است چون از هدر رفتن هزینه های تولید جلوگیری می کند. فیلم های امسال از نظر فیلمنامه ارتقاع پیدا کرده بودند و امیدوارم که در سال های آینده از این موضوع استقبال بیشتری صورت بگیرد.

503502

کد خبر: 605943

وب گردی

وب گردی