عراقچی: ایجاد دفتر راستی آزمایی پادمان های ایران در آژانس خلاف برجام نیست

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با بیان اینکه ایجاد دفتر راستی آزمایی پادمان های ایران در آژانس بین المللی هسته ای خلاف برجام نیست، اظهار داشت: گزارش روند اجرای برجام را فروردین به کمیسیون امنیت و سیاست خارجی ارائه می دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعباس عراقچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ایجاد دفتر راستی آزمایی پادمان های ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: اینکه آژانس در راستای انجام وظایف خود اقدامات اداری در دبیرخانه انجام دهد و گروهی را برای کار تعیین کند خیلی روند عجیبی به نظر نمی آید.

وی با بیان اینکه ایجاد چنین دفتری برخلاف قائده کار آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیست، ادامه داد: آقای آمانو و همکارانش در آژانس برای اینکه وظیفه خود را نسبت به راستی آزمایی اجرای برجام که کار سنگینی هم هست، به خوبی عملی کنند، یک تشکیلات اداری در نظر گرفته ایند که از دیدگاه ما ایرادی ندارد.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در خصوص ارائه گزارش به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب مجلس، سه ماه پس از اجرایی شده برجام، ما گزارش خود را ارائه خواهیم کرد. هر چند، هر زمانی که لازم بود در کمیسیون حاضر شدیم و توضیحاتی ارائه کردیم.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با بیان اینکه 26 دی ماه سال جاری برجام اجرایی شد، تاکید کرد: بنابراین گزارش را در ماه فروردین به کمیسیون ارائه خواهیم کرد اما مجدد تاکید می کنم هر زمان لازم باشد برای ارائه توضیحات به مجلس می آیم.

201/201

کد خبر: 606015

وب گردی

وب گردی