اولویت با بحرانهای زیست محیطی  مانندگردو غبار، آلودگی هوا، خشکی و کم آبی است

رئیس انجمن جنگلبانی ایران با بیان اینکه هیچ کشور توسعه یافته ای نمی تواند بدون داشتن محیط زیست سالم به توسعه برسد، افزود: ایران علاوه بر اینکه در مرحله ای خاص از توسعه با روندی در حال شتاب قرار دارد، در منطقه جغرافیای خاصی نیز قرار دارد. پوشش خشک و نیمه خشک 93 درصدی جغرافیای ایران از جمله دلایلی است که توجه بیشتری را به محیط زیست و منابع طبیعی طلب می کند.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس انجمن جنگلبانی ایران با بیان اینکه هیچ کشور توسعه یافته ای نمی تواند بدون داشتن محیط زیست سالم به توسعه برسد، گفت: ایران علاوه بر اینکه در مرحله ای خاص از توسعه با روندی در حال شتاب قرار دارد، در منطقه جغرافیای خاصی نیز قرار دارد. پوشش خشک و نیمه خشک 93 درصدی جغرافیای ایران از جمله دلایلی است که توجه بیشتری را به محیط زیست و منابع طبیعی طلب می کند.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر هادی کیادلیری رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این واحد با اشاره به اینکه نام گذاری هفته ای از سال به نام هفته منابع طبیعی یادآور برای توجه بیشتر به محیط زیست و منابع طبیعی است، گفت: این به آن معنا نیست که روزهای دیگر سال توجهی به منابع طبیعی و محیط زیست نمی شود.

او گفت: معقدم در هفته منابع طبیعی، باید با توجه به فعالیت هایی که در طول سال در ارتباط با محیط زیست کشور صورت گرفته و با بازنگری آن فعالیت ها، نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و در نهایت برنامه ای مدون در حوزه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی ارائه داد.

کیا دلیری ادامه داد: بحرانهای زیست محیطی بسیار شدیدی نظیر گردو غبار، آلودگی هوا، خشکی و کم آبی که امروزه با آن روبرو هستیم، همگی در اولویت قرار دارند. از آنجایی که آحاد جامعه این بحرانها را بطور مستقیم دیده و با آن مواجه بوده و هستند، بنابراین نیازمند همکاری و همدلی بین مردم و نهادهای جامعه برای اندیشیدن تدبیر و مقابله با آنها است.

رئیس انجمن جنگلبانی کشور با اشاره به اینکه در سازمان جنگلها و منابع طبیعی ابزارهایی که برای ارتقاء در منابع طبیعی وجود دارد شامل ابزارهای علمی، قانونی و فرهنگی است، گفت: در تمامی حوزه ها بخصوص فرهنگ سازی عملکرد مناسب بوده است. ولی با این حال معتقدم هرمقدار که در این زمینه فعالیت صورت گیرد باز هم کم است.

او با اشاره به اینکه در بخش قانون گذاری برخی قوانین وضع شده به جای کمک به طبیعت بر تخریب بیشتر آن تأثیر می گذارد، گفت: متأسفانه برخلاف منویات مقام معظم رهبری که تأکید بر حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی دارد، متاسفانه برخی از قوانین وضع شده در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی به جای صیانت از طبیعت بیشتر به واگذاری منابع طبیعی کمک می کند که این امر موجب سرخوردگی متولیان و طرفداران محیط زیست شده است.

20103

کد خبر: 606036

وب گردی

وب گردی