پیام وزیر آموزش و پرورش به پیش کنگره شهدای  دانش‌آموز

حضور دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در پیش‌کنگره شهدای دانش‌آموز پیامی را برای دانش‌آموزان به همراه داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پیش کنگره شهدای دانش‌آموزی دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش پیامی را به شرح زیر صادر کرد.

سلام و صلوات خداوند و رسول گرامی او بر ارواح پاک شهیدان والا مقام به ویژه دانش‌آموزان شهید،‌نونهالان و نوجوانانی که پایه‌های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را متعهدانه بر علم و عمل خویش استوار ساختند .

درود بر ظفر آفرینان همیشه جاوید دانش‌آموز که در میان خیل عظیم شهیدان به قلم سرخ شهادت و شهامت بالاترین معدل خلوص را درکارنامه درخشان مدرسه عالم آفرینش به نام مبارک خویش رقم زدند. همچنین شاگردان مبارز مکتب روح‌الله که در مدرسه شهادت جانانه مشق عشق نمودند و مسیر ملکوت را یکباره در نوردیدند .

فهمیده مسلکانی که خداباورانه پرچم ائتلای ایران اسلامی را در سپیده سحری،‌ جاودانه بر بلندای ابدیت به احتزاز درآوردند. بدون شک 36 هزار لاله به خون خفته دانش‌آموز عظیم‌ترین پشتوانه توسعه معرفتی و معنوی جامعه و الگوهایی مانا و بی‌مانند برای دانش‌آموزان امروز و آینده این سرزمین‌اند .

امروز نیز باید با الهام از حضور تحول آفرین دانش‌آموزان در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس زمینه‌های بروز و ظهور توانمندی این سرمایه‌های بی‌بدیل در قصرهای علمی، آموزشی فرهنگی،‌ سیاسی،‌ اقتصادی،‌ورزشی،‌ و فناوری فراهم آید زیرا تعالی پیشرفت همه جانبه کشور همواره مرهون حضور آگاهانه و پرنشاط دانش‌آموزان این همیاران همیشه در صحنه و همراهان دیدار و سرزنده دولت و ملت بوده است.

برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز می‌تواند نقشی اثر گذار در انتقال و تبیین اندیشه‌های علمی و عملی دانش‌آموزان شهید به دانش‌آموزان اکنون و آینده داشته باشند و این امر مبارک قوام بخش فرهنگ مقاومت و ایثار در سایه سار معرفت آموزی و نوید بخش آینده‌ای روشن و روشنگر، برای تعالی این سرزمین باشد. چشم امید من به دستان کوچک،‌اندیشه‌های سترگ و دلهای حماسه آفرین شماست .

امیدوارم با توکل به ذات اقدس الهی و استمداد از ارواح مقدس شهدای دانش آموز مدبرانه و امیدوارانه برای عزت ،‌امنیت،‌ پیشرفت،‌ سربلندی و سرافرازی میهن عزیزمان، بکوشید.

20103

کد خبر: 606111

وب گردی

وب گردی