نمایش آثار نقاشی هنرمندان ایرانی در آنکارا

آثار نقاشی شماری از هنرمندان ایران در گالری هنرمندان «گون پارک» آنکارا به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان جوان ایرانی «احسان حسنی»، «وحید احمدزاده» و «سیدهادی حق رحمانی» از خطه آذربایجان شرقی با حضور حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از ایرانیان و دانشجویان ایرانی در گالری هنرمندان «گون پارک» آنکارا گشایش یافت.
در مراسم گشایش این نمایشگاه، رایزن فرهنگی ایران ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و ترکیه، همکاری های فرهنگی دو کشور را در راستای توسعه مؤدت و برادری دو ملت برشمرد و برپایی این نمایشگاه توسط هنرمندان جوان کشورمان از خطه آذربایجان شرقی را فرصتی برای آشنایی با هنر کلاسیک و مدرن جوانان ایران زمین دانست.
صفر خانی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه و توسعه افراطی گری و خشونت و ترور، ریشه و اساس این فتنه ها را دوری بشریت از نگاه زیبا شناختی به هستی و بشریت برشمرد.
رایزن فرهنگی ایران، هنر هنرمندان را زمینه مناسبی برای تغییر نگاه به هستی و رابطه انسان با طبیعت و روابط اجتماعی دانست و نگاه زیباشناختی به حیات را در تصویر هنرمندانه از هستی و طبیعت و روابط اجتماعی را فرصتی برای همه انسان ها نام برد.
وی افزود: هنرمند به دنبال خلق فرصت هایی برای نشان دادن زیبایی است و پیامش فارغ از جغرافیا و زمان دوستی و برادری و ابراز مجبت به هستی، طبیعت و انسان هاست.
صفرخانی ادامه داد: هنرمندان جوان ایرانی با نگاه نقاشی کلاسیک و مدرن ایران، این زمینه را برای ابراز دوستی و برادری بین دو ملت ایران و ترکیه فراهم کردند.
وی ضمن قدردانی از مسئولان فرهنگی ترکیه و شهرداری آنکارا و هنرمندان جوان کشورمان، ابراز امیدواری کرد تا در هفته های آتی نمایشگاه هنرمندان ترکیه در شهرهای تبریز و جزیره کیش ایران، پیام دوستی و مهر و محبت را برای مردم ایران به ارمغان ببرند.

ایران؛ کشوری دارای سابقه تمدنی
رییس گالری های شهرداری آنکارا ضمن اظهار خرسندی از برپایی این نمایشگاه در شهر آنکارا، ایران را کشوری دارای سابقه تمدنی و برخوردار از فرهنگ و هنر دانست و ضمن اشاره به برادری و دوستی دو کشور، همکاری و هماهنگی و وحدت و برادری دو کشور ایران و ترکیه را در منطقه مهم برشمرد.
مصطفی یلدیز از حمایت شهردار آنکارا و بخش فرهنگی و هنری شهرداری و گالری هنرمندان «گون پارک» جهت برپایی این نمایشگاه در جهت آشنایی مردم با هنر هنرمندان ایران سخن گفت و آمادگی بخش گالری های شهرداری آنکارا در راستای توسعه همکاری های فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داد.
بنابر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در حاشیه برپایی این نمایشگاه با رییس گالری در خصوص همکاری های فرهنگی و هنری با ایران گفت وگو شد و برنامه های آتی مورد نظر برای برپایی دو نمایشگاه در سال 2016 مورد بررسی قرار گرفت. همچنین، نسبت به برپایی نمایشگاه عکس ایران در مترو آنکار توافق اولیه صورت گرفت.

505502

کد خبر: 606134

وب گردی

وب گردی