خبر خوش وزیر به فرهنگیان دارای سابقه زیر 6 سال/ بیش از 1500 نفر در تهران پاداش پایان خدمت  گرفتند

وزیر آموزش و پرورش گفت: از 2600 بازنشسته‌ای که در تهران بودند 1500 نفر تا به امروز پاداش پایان خدمت را دریافت کردند و برای بقیه افراد نیز مشکلی از نظر مالی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در کنگره شهدای دانش آموزی گفت: شورایی به نام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش تشکیل دادیم تا بتوانیم خاطره شهدا و مراتب ایثار و شهادت آنها را برای سایرین الگو سازی کنیم ضمن این که مدارس شاهد نقش خود را ایفا می‌کنند

او با بیان اینکه کیفیت مدارس شاهد در این سال‌ها رشد زیادی داشته گفت: ما اعتقاد داریم که مدارس باید به لحاظ تربیتی و آموزشی رشد صعودی داشته باشد که سیاست و جهت گیری ما نیز ارتقا کیفیت مدارس شاهد است.

فانی در خصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: از 2600 نفری که در تهران بازنشسته هستند بیش از 1500 نفر پاداش پایان خدمت خود را دریافت کردند و ما نیز از نظر اعتباری مشکلی نداریم و بقیه را هم پرداخت می‌کنیم.

او گفت: حدود 2.2 درصد از دانش آموزان را تیز هوشان تشکیل می‌دهند که این نسبت در سال‌های گذشته رشد داشته به طوری که در برخی از شهرستان‌ها به 25 درصد رسیده بنابراین طبیعی است که آموزش و پرورش با حفظ مدارس استعدادهای درخشان به تدریج این نسبت را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.

او در پایان گفت: 3 درصد از ظرفیت‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش به معلولین اختصاص پیدا کرده و اگر ظرفیت خالی داشته باشیم به ظرفیت سال آینده اضافه خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که در سال آینده برای عده‌ی کثیری که سابقه خدمت آنها زیر 6 سال بوده و مشمول طرح رتبه بندی نشدند پس از ارزیابی حکم‌شان اجرایی خواهد شد.

20103

کد خبر: 606189

وب گردی

وب گردی