نعمت زاده، اعلام کرد : واردات بی رویه منسوجات  بدون پرداخت حقوق گمرکی

وزیر صنعت ، معدن و تجارت، صنعت نساجی را کاملا اقتصادی توصیف و بانک های کشور را به مشارکت بیشتر در طرح های نساجی دعوت کرد و افزود: صنایع نساجی به هیچ وجه غیر اقتصادی نیست و در صورت مدیریت صحیح تولید رقابتی به بازار عرضه می کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نمایشگاه بین المللی پتو، گفت: درست نیست در حالی که کشور قادر به حضور در بازار صادراتی محصولات نساجی است شاهد واردات انواع محصولات بدون پرداخت حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده از مبادی مختلف به کشور باشیم.

وی، با بیان اینکه بیش از 40 واحد صنعتی تولید پتو در کشور فعال است، افزود: مواد اولیه مورد نیاز تولید پتو از مواد پتروشیمی گرفته تا رنگ مورد نیاز آن در صنایع داخلی تولید می شود و واحدهای موجود قادرند با تولید رقابتی و جلب رضایت مشتری در بازارهای صادراتی نیز حضوری موثر داشته باشند.

نعمت زاده از پیگیری مجدد طرح نوسازی صنایع نساجی خبر داد و گفت: تاکنون برخی واحدهای قدیمی بهسازی شده است و واحدهای جدید نیز باید ایجاد شود.

وی صنعت نساجی را موتور محرک دیگر صنایع در اکثر کشورهای پیشرفته دانست و افزود: متاسفانه در قالب سیاستگذاری های صنعتی در سال های اخیر به صنایع نساجی خیلی توجه نشد و این صنعت را دچار رکود کرد و واردات هم افزایش یافت.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: پوشاک یکی از نیازهای ضروری بشر بعد از موادغذایی است و هر چه درآمد سرانه افزایش می یابد میزان تقاضا برای ان نیز افزایش می یابد.

نعمت زاده، صنعت نساجی را کاملا اقتصادی توصیف و بانک های کشور را به مشارکت بیشتر در طرح های نساجی دعوت کرد و افزود: صنایع نساجی به هیچ وجه غیر اقتصادی نیست و در صورت مدیریت صحیح تولید رقابتی به بازار عرضه می کند.

وزیر صنعت، تاکید کرد: برپایی این قبیل نمایشگاه ها بیانگر توان تولید داخلی است و امیدواریم برخی واحدهای مشکل داری که به سازمان های دولتی واگذار شده همچون نساجی قائم شهر و نساجی مازندران دوباره احیا شود و به چرخه تولید بازگرد.

401/602

کد خبر: 606246

وب گردی

وب گردی