طاهری:  بازی‌ها در کنترل ما نیست، نباید در حق هواداران بی‌انصافی شود

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی بازی‌ها را ما برگزار نمی‌کنیم و هیچ چیز در کنترل ما نیست، بی‌انصافی است که پرسپولیس و هوادارانش را پاسخگو بدانند. هوادارانی که حالا پرسپولیس با مشارکت آنها اداره می‌شود و باید آنها را شاد کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر طاهری در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: شرایط سخت است ولی پرسپولیس با هوادارانش از پس کارهای دشوار بر می‌آید. وضعیت تیم با توجه به شرایطی که داریم رو به بهبود است. کاری که کادر فنی انجام داده و زحمتی که بچه‌ها کشیده‌اند پیش از این اثر خودش را نشان داد اما در این مقطع به دلایلی نتایج لازم را نگرفتیم ولی به یاری خدا در چند بازی آینده با نتایج خوبی که کسب خواهد شد، هواداران را شاد می‌کنیم.

وی افزود: برای موفقیت تیم، تمام اقدام‌های لازم از سوی مدیریت باشگاه انجام شده است و امیدواریم با نتایج خوبی که اعضای تیم کسب می‌کنند هواداران در آستانه سال جدید شاد شوند و خوشحالی اصلی آنها را در پایان فصل شاهد باشیم. از هواداران هم انتظار ادامه حمایت‌ها را داریم. بویژه در بازی با صبا برای اینکه حضوری موفق داشته باشیم. آنها یار و یاور اصلی ما هستند. به طور قطع هواداران تاکنون پشتیبان تیم بودند. آنها چه با حضورشان در ورزشگاه و چه با حمایت‌های دیگر خود به پرسپولیس کمک کردند.

طاهری ادامه داد: کمک‌های هواداران به یک یا دو موضوع ختم نمی‌شود. از حضور آن ها در ورزشگاه‌ها شروع می‌شود و تا حمایت‌های فکری، تشکیلاتی، کاری و مالی ادامه می‌یابد. عزیزان زیادی می‌آیند و داوطلبانه برای کمک اعلام آمادگی می‌کنند. همین حرکت سامانه 3090 یکی از فعالیت‌های خودجوش هواداران بود که با حضور خودشان به شکل مادی و معنوی از تیم حمایت کردند. جدا از هواداران عام، هواداران خاصی هم داریم. آنها در مقاطع مختلف به کمک باشگاه محبوب خود می‌آیند. در ابتدای فصل با یک صحبت ما، هواداران زیادی برای کمک داوطلب شدند. پس از آن مدل کنونی که همان سامانه 3090 بود را ارائه کردیم. البته دریافتی‌های ما از طریق این سامانه براساس یک سیکل کاری و قانونی وارد جریان مالی باشگاه می‌شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: البته نیازهای مالی پرسپولیس چه به جهت هزینه‌های جاری و چه به جهت بار مالی بر جای مانده از گذشته و احکام ناشی از شکایت‌ها بسیار زیاد است. به عنوان نمونه همین چندی پیش مورد ممدوتال تا مرز کسر امتیاز نزدیک شده بود که آن را حل کردیم. اخیرا هم پرونده ولاتکو می‌رفت که وارد بحث کسر 6 امتیاز شود که از آن هم جلوگیری شد. معمولا تلاش ما این است که در چنین مواردی هواداران درگیر اخبار اینچنینی نشوند که باعث نگرانی آنها شود ولی مشکلات بسیار هستند که در مواجهه با بعضی از آنها برخی از هواداران عزیز و خاص با کمک‌های خود به یاری پرسپولیس شتافتند.

علی اکبر طاهری تصریح کرد: به عنوان یک نمونه باید از آقای حسین هدایتی یاد کنم. چندی پیش در یکی از بازی‌ها در ورزشگاه با هم صحبت می‌کردیم. با توجه به اینکه آنجا هم پیگیر امور باشگاه و یکی از پرونده‌ها بودم، متوجه موضوع شدند و پرسیدند که چطور می‌خواهید پول لازم را تهیه کنید که خود ایشان ورود کرد و در همین ارتباط اخیرا در یک مورد دویست میلیون تومان به حساب باشگاه واریز کردند. من حتی مطمئن نیستم که ایشان راضی باشند این موضوع را مطرح کرده و اسمشان را ببرم اما من گفتم تا هواداران بدانند افرادی هم اینگونه می‌آیند که چه از نظر مالی و چه از جهات دیگر برای پیشبرد کارها تسهیلاتی را برای باشگاه و تیم فراهم می‌کنند. کاری که ما کردیم این است که کمک‌ها و حمایت‌های هواداران را نظام‌مند و قانونمند کنیم، به شکلی که شفاف باشد و باعث حاشیه نشود. همچنین تلاش زیادی صورت گرفته است تا پیکره باشگاه به سازماندهی خوبی رسیده و امور به صورت سیستمی و تشکیلاتی انجام شود. از سوی دیگر پرسپولیس با این هواداران بزرگتر از آن است که در این حد باقی بماند و در این راستا با حمایت‌های وزارت ورزش در اندیشه توسعه امکانات هستیم. در این مسیر ورزشگاه شهید کاظمی را در اختیار گرفتیم که بابت این مساله بار دیگر باید از شورای شهر و شهرداری تهران تقدیر کنیم. البته برای راه‌اندازی تاسیسات، بخش اداری و چمن این مجموعه باید هزینه شود که در توان باشگاه نیست. پس به این منظور هم باید نسبت به جذب کمک‌ها و حمایت‌های بخش‌های مختلف بپردازیم که در این ارتباط هم اقدام شده است. همه این مسائل نیاز به سرمایه‌گذاری دارد ولی امکانات مالی باشگاه به شکلی است که می‌تواند مسائل جاری را پیش ببرد که این هم در نوع خود نسبت به گذشته پیشرفت بزرگی است ولی از این جا به هواداران اعلام می‌کنم؛ سیاست ما این است که بتوانیم سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت پرسپولیس جذب کنیم. در این شرایط از هواداران هم می‌خواهیم به حمایت خود از تیم ادامه دهند و امیدواریم روز جمعه با کمک آنها به یک برد شیرین دست پیدا کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین در ارتباط با مسائل مربوط به بازی با تراکتورسازی تبریز و صحبت‌های مطرح شده پس از این دیدار اظهار داشت: من خودم در ورزشگاه حضور داشتم. مجموعه این مسائل به همان موضوعی بر می‌گردد که در تمام صحبت‌هایم متذکر شدم. منطق حکم می‌کند برگزارکننده مسابقه مسوولیت کار را قبول کند و تاکید می‌کنم از نزدیک شاهد بوده‌ام که بخش‌های مختلفی که بازی‌ها را برگزار می‌کنند چقدر زحمت می‌کشند و نباید زحمات آنها را با بروز بعضی اتفاقات نادیده گرفت. آنچه می‌خواهم بگویم این است که ما وقتی برگزار کننده مسابقه نیستیم چرا باید مخاطب قرار گرفته و چگونه باید پاسخگو باشیم. وقتی در برگزاری یک مسابقه دخالتی نداریم و هیچ چیز تحت کنترل ما نیست و نمی‌دانیم چه اقداماتی صورت می‌گیرد و نمی‌توانیم به مسائل ورود کنیم، چطور ممکن است که در اتفاقات مقصر قلمداد شده و پاسخگو باشیم. البته هیچکس از اتفاقی که روی داد دفاع نمی‌کند. این موضوع اصلا قابل توجیه نیست و نباید اتفاق بیفتد چرا که روی روابط داخلی و مسائل بین‌المللی ما تاثیر می‌گذارد. پس باید تا حد امکان مراقبت باشیم. خودمان اعتقاد داریم چنین وقایعی در شأن فوتبال ایران نیست اما دور از انصاف است که چنین مواردی به باشگاه پرسپولیس و هواداران نسبت داده شود و در اظهارنظرها نسبت به پرسپولیس مواردی مطرح شود که برای آن دلیل وجود ندارد.

604/602

کد خبر: 606335

وب گردی

وب گردی