فورد می‌خواهد ماشین‌های‌اش را تبدیل به یک سالن سینما کند

شرکت فورد می‌خواهد کاری کند تا دیگر برای فیلم دیدن نیازی به سینما رفتن نداشته باشید. این شرکت خودروسازی ایده‌ای را ثبت کرده است که شیشه‌ جلوی خودرو را تبدیل به یک صفحه نمایش بزرگ برای دیدن فیلم می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، جالب‌ترین بخش ایده‌ فورد، امکان رانندگی و دیدن فیلم به صورت همزمان است؛ یعنی می‌توان خودرو را در حالت رانندگی خودکار قرار داد و به فیلم دیدن ادامه داد. در ایده‌ی فورد، دو حالت برای فیلم دیدن تعریف شده است. در حالت اول، زمانی که خودرو خودش و بدون دخالت راننده در حالت حرکت است، تمام شیشه‌ جلویی فیلمی را نشان می‌دهد؛ به محض اینکه راننده کنترل خودرو را به دست می‌گیرد، فیلم در صفحه نمایش داشبورد پخش می‌شود.

فورد سنسورهایی را هم در خودرو قرار خواهد داد تا اگر نیاز به کنترل دستی ماشین بود، نمایش فیلم متوقف شود و راننده بتواند در موقعیت‌های لازم، کنترل خودرو را بر عهده بگیرد.

تصورش را بکنید، مشغول دیدن یک صحنه‌ تعقیب و گریز در آخرین شماره‌ی فیلم جیمز باند هستید و ناگهان باید خودتان کنترل خود را بر عهده بگیرید.

ایده‌ جدید فورد بیش از هر چیز ظهور هر چه سریع‌تر خودروهای خودران را گوش‌زد می‌کند؛‌ یعنی با خودران شدن خودروهای معمولی، کارهای مختلف و زیادی را می‌توان به هنگام رانندگی انجام داد و از زمان به بهترین نحو استفاده کرد.

20103

کد خبر: 606426

وب گردی

وب گردی