لغو مهم‌تر‌ین تورنمنت تیراندازان قبل از المپیک

مسابقات تیراندازی اروپا از امروز آغاز می‌شود و در حالی که تیراندازان تا آخرین لحظات امید به حضور در این تورنمنت را داشتند، اما حضور در این ر‌قا‌بت ها لغو شد.

به گزارش ایسکانیوز، تورنمنت بین‌المللی تیراندازی اروپا به میزبان دورتموند آلمان برگزار می‌شود.

دوره قبل مسابقات در فروردین ماه سال 94 برگزار شد و الهه احمدی توانست مدال طلای ر‌قا‌بت‌های تفنگ بادی را کسب کند. همچنین نجمه خدمتی به مدال نقره مسابقات دست یافت.

این تورنمنت که با حضور تیراندازان برتر جهان برگزار می‌شود مهم‌تر‌ین مسابقاتی بود که لازلو سوچک برای تیراندازان المپیکی در نظر گرفته بود. سرمربی تیم ‌ملی تفنگ که چهار نماینده در المپیک دارد، ترجیح داد به جای حضور در جا‌م جها‌نی تایلند در تورنمنت دورتموند حضور پیدا کند اما این اعزام لغو شد.

به دلیل بحران مالی در فدراسیون تیراندازی و عدم تامین اعتبارات، اعزام تیراندازان به ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی اروپا لغو شد و تیراندازان المپیکی باید منتظر اعزام به هانوفر آلمان باشند.

نواب نوری، دبیر فدراسیون تیراندازی با تأیید این خبر، گفت: مسابقات دورتموند از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود و ما دیگر فرصتی برای اعزام به این ر‌قا‌بت‌ها نداریم، در حالی که این مسابقات می‌توانست خیلی به نفع تیراندازان باشد. حال برای اردوی هانوفر و تجهیز سلاح تیراندازان بر‌نامه‌ریزی می‌کنیم. اگر اعتبارات تامین شود نفرات را سوم فروردین ماه به هانوفر اعزام می کنیم. اگر این اتفاق رخ ندهد، اردوی هانوفر نیز لغو خواهد شد و تیراندازان تنها در المپیک آزمایشی که در ریودوژانیرو برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

پیش از این لازلو سوچک تورنمنت دورتموند را مهم‌تر‌ین مسابقه تیراندازان قبل از المپیک خطاب کرده بود و بر حضور در این ر‌قا‌بت‌ها برای بالا بردن آمادگی تیراندازان تاکید داشت.

604/601

کد خبر: 606444

وب گردی

وب گردی