ارائه کارت‌های الکترونیک به تهرانی ها  و میهمانان تهران در نوروز 95

معاون عمرانی فرمانداری تهران با تاکید بر آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان تهران برای تسهیل سفرهای نوروزی گفت: با تمهیدات شهرداری تهران در نوروز 95، تهران‌کارت‌های الکترونیک در اختیار شهروندان تهرانی و میهمانان شهر تهران قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، غلامحسین آرام در جلسه ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 95 شهرستان تهران افزود: در ایام نوروز باغ موزه دفاع مقدس که کار خود را در حال حاضر با اعزام کاروان‌های راهیان نور آغاز کرده است، پذیرای میهمانان و گردشگران خواهد بود.

او افزود: روزانه از مناطق شهر تهران شاهد اعزام کاروان‌های راهیان نور هستیم و سایر مکان‌های گردشگری شهر تهران مانند برج میلاد، باغ موزه قصر و منطقه گردشگری عباس‌آباد امکانات لازم جهت پذیرایی میهمانان را فراهم کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری تهران به برپایی 11 ایستگاه استقبال و بدرقه در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران اشاره کرد و افزود: در این ایستگاه‌ها غرفه‌های فرهنگی و اجتماعی شامل غرفه سلامت و... برپا شده است. همچنین در این 11 ایستگاه مراکز اطلاع‌رسانی نیز مستقر هستند.

آرام تاکید کرد: در نوروز 95 تهران‌کارت‌ها به صورت الکترونیک و با شارژ اولیه 5000 تومان برای شبکه مترو و خطوط بی‌ آر‌ تی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. همچنین شهروندان می‌توانند با استفاده از این کارت‌ها از تخفیف 30 تا 70 درصدی برای بازدید از اماکن گردشگری همانند موزه‌ها استفاده کنند. طبیعتا برای استفاده از این تخفیف‌ها مبلغی از شارژ تهران‌کارت‌ها کسر نمی‌شود.

او ادامه داد: تهران‌کارت‌ها تا 13 فروردین‌ماه اعتبار خواهند داشت و امسال برای اولین بار، شهروندانی که به مراکز اطلاع‌رسانی مراجعه می‌کنند، اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی ثبت خواهد شد تا در طول سال نیز بتوان در حوزه گردشگری از این بانک اطلاعاتی استفاده کرد.

معاون عمرانی فرمانداری تهران به برپایی 7 کمپ اسکان در سطح مناطق 22گانه شهر تهران اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر مدارسی که آموزش و پرورش برای اسکان‌های نوروزی اعلام کرده‌ است، در هر یک از مناطق شهر تهران، یکی از مدارس هیات امنایی تجهیز خواهد شد تا از آنها برای استقرار میهمانان نوروزی استفاده شود.

آرام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری تورهای گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان می‌توانند با تماس به سامانه 137 شهرداری تهران از این تورها استفاده کنند. برگزاری این تورها با همکاری 10 آژانس مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام می‌شود.

معاون عمرانی فرمانداری تهران از برپایی 100 ایستگاه اطلاع‌رسانی در 100 نقطه شهر تهران خبر داد و افزود: در این ایستگاه‌ها بسته‌های گردشگری شامل نقشه گردشگری شهر تهران، بروشور و کارت‌های الکترونیک توزیع می‌شود.

آرام وجود اکیپ‌های اورژانس، آتش‌نشانی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و سرویس‌های بهداشتی و بوفه‌هایی با پذیرایی مختصر را از الزامات کمپ‌های اسکان نوروزی خواند و تاکید کرد: این الزامات برای ارائه خدمات یکسان در سطح کمپ‌های اسکان در نظر گرفته شده است. امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد افزایش تعداد گردشگران نوروزی شهرستان تهران باشیم.

معاون عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: از یکم تا 15 فروردین‌ماه حمل و نقل اثاثیه منزل ممنوع و در موارد خاص تنها با هماهنگی کلانتری‌های محلات، امکانپذیر است.

در این جلسه هر یک از دستگاه‌های مربوطه در موضوع سفرهای نوروزی از جمله پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی، امداد خودرو، اورژانس، نیروی انتظامی و شهرداری تهران گزارشی از عملکرد خود را درخصوص سفرهای نوروزی ارائه کردند.

20106

کد خبر: 606478

وب گردی

وب گردی