اسلوونی، صربستان و کرواسی مرزهای خود را می‌بندند

دولت اسلووانی اعلام کرد، این کشور مرزهای خود را به روی مهاجران بدون ویزای اتحادیه اروپا می‌بندد؛ اقدامی که تاثیرات دمینوواری بر مسیر مهاجران به کشورهای غرب بالکان خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، اسلوونی به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد، از ورود تمامی مهاجران فاقد ویزای شنگن جلوگیری خواهد کرد؛ تصمیمی که صربستان معتقد است "عملا" مسیر بالکان را می‌بندد. کرواسی نیز اعلام کرد، این کشور از عبور اکثر پناهجویانی که تلاش می‌کنند خود را به مرکز اروپا برسانند، جلوگیری می‌کند.

صربستان با ابراز نگرانی نسبت به "تبدیل شدن این کشور به مرکز پذیرش پناهجویان" اعلام کرد، این کشور نیز ممکن است سیاست خود را با بستن مرزهایش با مقدونیه و بلغارستان به روی پناهجویان و مهاجران بدون ویزای اتحادیه اروپا تغییر دهد.

اسلوونی می‌گوید، با این حال همچنان به پذیرش مهاجران "براساس مسائل بشردوستانه" ادامه و اجازه می‌دهد افرادی که به دنبال پناهندگی هستند وارد این کشور شوند.

طی هفته‌های اخیر اتریش، کرواسی و مقدونیه محدودیت‌هایی را در ورودی مرزهای خود اعمال کردند تا شاید بتوانند شدت موج مهاجران را کاهش دهند.

این محدودیت‌ها باعث شده است که چندین هزار مهاجر در طرف یونانی مرز مقدونیه متوقف شوند. تلاش برای بستن مرزهای کشورهای حوزه بالکان از آنجا ناشی می‌شود که اتحادیه اروپا و ترکیه درصدد اجرای توافقی هستند که به موجب آن رقم بیشتر این پناهجویان در ترکیه متوقف می‌شوند. براساس شرایط این توافق، ترکیه پناهجویان سوری و سایر مهاجران را از جزایر یونانی می‌پذیرد و در ازای آن کشورهای اتحادیه اروپا تعدادی از سوری‌ها را به صورت مستقیم از ترکیه می‌پذیرند.

302

کد خبر: 606493

وب گردی

وب گردی