علیدوستی: در شش ماه باقی مانده باید سخت کار کنیم

سرمربی تیم ملی نوجوانان تأکید دارد دیدگاه کادر فنی از تورنمنت تاشکند تنها ارزیابی و تمرین در شرایط مسابقه بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حمید علیدوستی سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره بازی ها و نتایجی که برای تیم ملی نوجوانان در تورنمنت ازبکستان به دست آمد گفت: به دلیل پرواز طولانی که به تاشکند داشتیم بازیکنان در دو روز اول خسته بودند، در بازی اول برابر ژاپن بچه ها فشار زیادی را تحمل کردند، بازی پایاپای بود متاسفانه از دقیقه 70 ده نفره شدیم و اگر بازیکنان در ضربات آخر دقت نظر بیشتری می کردند حتی می توانستیم برنده این میدان باشیم. به نظرم نتیجه در دیدارهای تدارکاتی اصلا مهم نیست حتی اگر با اختلاف گل بالا هم باشد و البته این ماجرا چه در برد و چه در باخت صدق می کند. اینکه در بازی های دوستانه نتیجه مهم نیست، ساده ترین نکته ای است همه فوتبالی ها از آن آگاهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تورنمنت ازبکستان شرکت کردیم تا مشکلاتمان را شناسایی کنیم فوتبال پایه در رده های سنی مختلف در آسیا رشد زیادی کرده و همانطور که کارشناسان و علاقمندان فوتبال پایه می دانند همه کشورها در حال کار کردن هستند تا بتوانند به جام جهانی برسند. فوتبال پایه ما هم نباید از قافله عقب بماند و تیم ملی نوجوانان هدفش درخشش در رقابت های قهرمانی آسیا است. امیدواریم که بتوانیم در مدت زمانی که تا رقابتها باقی مانده، همه ضعف ها را برطرف کنیم.در واقع تا شهریور سال آینده تمام دغدغه ما این است که تیم ملی در بازیهای قهرمانی آسیا موفق باشد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره برنامه های آینده و پیش رو این تیم گفت: یکی از کارها و برنامه‌های ما این است که اردوهای سال آینده‌مان را مخصوصا در مکان هایی بگذاریم که هوای‌شان مشابه هند باشد. چرا که این مسابقات در گرمای شدید هند و با شرایط جوی بسیار بدی با 80 درجه رطوبت و دمای بالای 40 درجه برگزار می شود . از فدراسیون فوتبال درخواست کردیم پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا اردوی تدارکاتی را در هند برایمان در نظر بگیرد تا بازیکنان با شرایط آب و هوایی و زمین چمن محل برگزاری رقابت ها آشنا شوند تا بتوانند خودشان را با شرایط جوی و مسابقات وفق دهند.

علیدوستی در ادامه افزود: در همین راستا اواسط اردیبهشت ماه به یک تورنمنت که به میزبانی چین است دعوت شده ایم، البته هنوز تیم های شرکت کننده در این بازیها مشخص نشده است. اولین اردوی خودمان را از چهارم فروردین ماه 95 در کمپ تیم های ملی آغاز می کنیم. باید در این شش ماه باقی مانده سخت کار کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص سیدبندی شده رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا گفت: مسابقات قهرمانی آسیا 15 اردیبهشت ماه سال آینده قرعه کشی می‌شود و تیم‌های هم گروه ما معلوم خواهد شد و می توانیم آن موقع برنامه‌ریزی دقیق تری داشته باشیم. طبق سیدبندی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده تیم های ایران، ژاپن، مالزی و ازبکستان در سید دو قرار گرفتند برهمین اساس باید برای آمادگی هر چه بیشتر ترکیب مناسبی از تیم های شرق و غرب آسیا برای دیدارهای دوستانه داشته باشیم. چرا که این تیم هنوز برای رسیدن به مرز آمادگی مطلوب کار دارد.

وی در پایان گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان مثل همیشه حمایت های لازم را از تیم ملی نوجوانان انجام داده اند، چرا که این فدراسیون به تیم های پایه توجه ویژه ای دارد. ما قصد داریم حضور موفقی در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشیم و به همین دلیل کادر فنی و همه بازیکنان هم تمام تلاششان را در این انجام خواهند داد.

604/601

کد خبر: 606498

وب گردی

وب گردی