دانشگاه تهران، رتبه نخست تولید علم ایران در حوزه علوم کشاورزی را کسب کرد

بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، دانشگاه تهران در میان ۲۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشاورزی، رتبه برتر تولید علم در ایران را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه تهران در میان ۲۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشاورزی، رتبه برتر تولید علم در ایران را از آن خود کرده است.

بر اساس این فهرست، دانشگاه تهران بالاترین رتبه تولید علم در حوزه کشاورزی در سال ۲۰۱۴ را کسب کرده و میان میزان تولید علم این دانشگاه در داخل و سطح بین‌المللی همبستگی وجود دارد و بدین ترتیب دانشگاه تهران بیشترین کمیت تولید علم کشاورزی در ایران را در سال مذکور داشته است.

دانشگاه تهران، هم‌چنین در لیست استنادهای دریافت شده ملی و بین‌المللی در حوزه علوم کشاورزی، در رتبه نخست این رده‌بندی قرار دارد.

محمدجعفر دهقانی، رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در این باره گفت: «بررسی کمیت تولید علم کشور در پایگاه استنادی بین‌المللی ISI، در فاصله زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که ایران از این حیث رتبه ۱۶ دنیا را در اختیار دارد که در مقایسه با رتبه کل کمیت تولید علم کشور در خلال این سال‌ها، که بین ۲۰ تا ۲۱ بوده است، نشان از آن دارد که پژوهشگران این حوزه عملکرد شایسته‌ای داشته‌اند. البته در کمیت بهتر از کیفیت عمل شده است».

سرپرست ISC گفت: «میان کمیت تولید علمی که دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی در مجلات داخل کشور در حوزه علوم کشاورزی تولید می‌کنند و کمیت تولید علمی که در سطح بین‌الملل منتشر می‌کنند، همبستگی بالایی وجود دارد. بنابراین به صورت غالب بیشترین تولیدات علمی بین‌المللی کشور را، همان دانشگاه‌ها و موسساتی تولید می‌کنند که بیشترین تولید علم انتشار یافته در مجلات ملی را تولید کرده‌اند».

سرپرست ISC هم‌چنین گفت: «تقریبا تمامی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی، غالب استنادهایشان را از انتشارات بین‌المللی خود دریافت کرده‌اند. دانشگاه‌های تهران، شیراز، تربیت مدرس، فردوسی مشهد و صنعتی اصفهان، به ترتیب بیشترین میزان استنادها را در مجموع پایگاه‌های استنادی «آی. اس. سی» و «آی. اس. آی» دریافت کرده‌اند».

نمایه رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور در زمینه تولید علم در حوزه کشاورزی در جدول زیر منعکس شده است.

20103

کد خبر: 606558

وب گردی

وب گردی