سومین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری بر گزار می شود

سومین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری با شعار 'توسعه پایدار و مدیریت شهرها در افق ۱۴۰۰' به همت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند برگزار می شود

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رئیس سومین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری گفت: امسال همزمان با این کنفرانس، شاهد برگزاری دومین همایش انبوه سازان ایران هستیم که هر دو کنفرانس با همکاری مشترک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و انجمن انبوه سازان تدارک یافته است.

'محمدرضا کاویانپور' درخصوص محورهای کنفرانس گفت: محورهای کنفرانس در بخش مهندسی عمران شامل مباحثی همچون عمران و توسعه پایدار شهری، مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران، مهندسی ساخت و ارزیابی پروژه های عمرانی، فناوری های نوین در ساخت و ساز شهری، مدیریت بحران، 'اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی'، 'مهندسی زلزله، سازه و ژئوتکنیک'، مهندسی تخریب در صنعت ساختمان است.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در بخش مهندسی معماری نیز محورهای متنوعی از جمله مهندسی معماری و مدیریت شهری، معماری، فرهنگ و مدیریت شهری، معماری و محیط زیست، مهندسی معماری و توسعه پایدار، آینده معماری و طراحی شهری در ایران، معماری و توسعه، معماری و ساختمان آینده، معماری و سازه، معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی، معماری داخلی و دکوراسیون، تازه های معماری و حکمت اسلامی در هنر و معماری پیش بینی شده است.

او از ارسال بیش از هزار و ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس تخصصی خبر داد و گفت: با نظر هیات داوران، حدود ۴۵۰ مقاله برای ارائه در کنفرانس انتخاب شده اند که ارائه ۱۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر خواهد بود.

کاویانپور، طرح مباحث تجربی توسط افراد کارآزموده در عرصه های مهندسی عمران و معماری را از ویژگی های بارز این دوره از کنفرانس عنوان کرد و گفت: حضور افراد موفق و مجرب در حوزه های مهندسی عمران و معماری، فرصت بسیار ارزشمندی برای دانشجویان این رشته هاست که تاکنون فقط با مباحث تئوری این حوزه آشنا شده اند.

به گفته او، شرکت کنندگان در این کنفرانس دو روزه که در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود، به بررسی و تبادل نظر و ارائه پیشنهاد درخصوص ویژگی های شهرهای آینده و نحوه مدیریت در این شهرها خواهند پرداخت.

به گفته مدیر طرح و برنامه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مقایسه شهرهای فعلی و شهرهای آینده، نحوه کسب درآمدهای پایدار و تغییر رویه هایی که برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید دنبال شود از دیگر مباحث قابل طرح در این کنفرانس خواهد بود.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از دستاوردهای انجمن انبوه سازان ایران نیز برپا خواهد شد.

20103

کد خبر: 606568

وب گردی

وب گردی