زنان خانه دار مراقب این 8 ماده شیمیایی خطرناک در خانه تکانی باشند

استفاده از مواد شیمیایی خطرناک در برخی موارد یک عامل کشنده به شمار می رود که علاوه بر ایجاد برخی بیماری ها ممکن است اختلالات عصبی را نیز به وجود بیاورد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستانفرا رسیدن بهار فرصتی را فراهم می کند تا افراد با خانه تکانی به استقبال فصلی نو بروند.استفاده از مواد شیمیایی خطرناک افزایش یافته و باعث می شود تا اعضای خانواده با مشکلاتی رو به رو شوند.

برخی شوینده های شیمیایی و سمی باعث بروز برخی سرطان ها می شود و در تماس با پوست ممکن است افراد با تورم و کهیر روی پوست بدن شان رو به رو شوند.

بررسی ها نشان می دهد آمونیاک یک ماده شیمیایی بسیار فرار است که برای چشم مضر به شمار می رود و مشکلات دستگاه تنفسی را افزایش می دهد همچنین مشکلات پوستی زیادی را به وجود می آورد.

یکی دیگر از شوینده های خطرناک که افراد در خانه تکانی باید نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشند سفیدکننده است.این خورنده قوی باعث تحریک پوست،چشم و دستگاه تنفسی می شود و حتی ممکن است افراد در معرض با این نوع شوینده را دچار مشکلات ریوی کند.ترکیب سفید کننده با آمونیاک دود کشنده خطرناکی را منتشر می کند.

هیدروکسید آمونیوم یکی دیگر از ترکیبات شیمیایی است که در شامپو فرش وجود دارد افرادی که از این ماده سمی زیاد استفاده می کنند ممکن است در معرض بیماری کبد و آسیب به سیستم عصبی قرار گیرند.

هیدروکلریک اسید در برخی پاک کننده ها باعث سوختگی در پوست و چشم می شود و در صورت بلع به مری و معده آسیب می رساند.همچنین فنیل تری کلرو اتان باعث خسارت به کبد و کلیه ها می شود.

هیپوکلریت(آب ژاول) یک ضدعفونی کننده بسیار قوی است که برخی افراد برای تمیزکردن سرامیک از آن در خانه تکانی استفاده می کنند این خورنده قوی در تماس با پوست و چشم آسیب های زیادی وارد می کند.

پودرهای ماشین لباسشویی قدرت پاک کنندگی زیادی دارند و وجود پربورات بر لکه بری و سفیدکنندگی پودرها می افزاید.مواد غیریونی و آنیونی عامل اصلی پاک کنندگی کیثفی،لکه ها و چرک از روی لباس است.برخی افراد در خانه تکانی برای تمیز کردن سطوح از پودر ماشین لباسشویی استفاده می کنند که باعث خشکی پوست دست شده و در برخی افراد مستعد مشکلات پوستی ممکن است اگزما ایجاد کند.

105105

کد خبر: 606638

وب گردی

وب گردی