رئیس سازمان فروش اموال تملیکی : انهدام 185 میلیارد ریال کالای قاچاق

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، از انهدام 185 میلیارد ریال کالای قاچاق در 11 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امین دلیری در حاشیه مراسم نابودسازی میوه های قاچاق وارداتی گفت: در اجرای قانون کاملاً دقت می کنیم و به هیچ وجه اجازه عرضه کالاهای فاسد و مضر به سلامت جامعه را نمی دهیم.

وی افزود: البته حدود 5 درصد کالاهایی که قاچاق می شود کشف و ضبط می گردد و متاسفانه بخش مهمی از آن در شبکه توزیع قرار می گیرد.

دلیری گفت: میوه ای هم که امروز نابود شد در مبادی ورودی کشف شده و همچنین از میادین توزیع میوه و تره بار جمع آوری شده است.

وی گفت: البته ممکن است بخشی از کالاهایی که قاچاق است در صورتیکه سالم باشد و تاریخ مصرف آن تمام نشده باشد در اختیار برخی جاها قرار گیرد که البته اجازه توزیع عمومی نمی دهیم و یکی از تعاونی ها که در سال جاری این کار را کرده بود در فهرست سیاه ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پول کالاهای فروخته شده به خزانه واریز می شود ، افزود: همه کالاهایی که به ضرر بهداشت و سلامت جامعه است یا تاریخ مصرف آنها گذشته است حتماً نابود سازی می شود و هیچ مقاومتی هم از سوی هیچ فرد حقیقی یا حقوقی وجود ندارد.

بنابراین گزارش منصور حاجی زاده رئیس سازمان فروش اموال تملیکی استان تهران،گفت: امروز حدود 27 تن میوه قاچاق وارداتی که غیر سالم هم هست نابود سازی شد و این روند را همچنان طبق قانون ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سازمان فروش اموال تملیکی فقط مجری قانون است گفت: هر کالایی که طبق قانون در اختیار ما قرار می گیرد پس از دریافت نظر مراجع بهداشتی و قضایی تعیین تکلیف می شود.

حاجی زاده گفت: بخشی از میوه هایی که امروز نابود شد شامل سیر، لیمو ، سیب و محصولات استوایی مانند دراگون بود .

وی افزود: کالاهای گروه پوشاک بیشترین رقم قاچاق را تشکیل می دهد و پس از آن دستگاههای الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه و تبلت و میوه ها و کالاهای سریع الفساد در رتبه های بعدی قرار دارد و به هیچ وجه اجازه فروش نمی دهیم .

حاجی زاده گفت: البته به غیر از کالاهای قاچاق ، کالاهای متروکه در گمرک هم در اختیار ما قرار می گیرد که پس از مدتی تعیین تکلیف می شود و خودروهای لوکس اگر به ما تحویل داده شود اجازه توزیع در بازار را نمی دهیم و خودروهای بالای 2500 سی سی هم اجازه فروش ندارد.

وی افزود: کالاهای متروکه ای را که در اختیار داریم پس از مدتی تلاش می کنیم که صاحبان کالاها پس از طی مراحل قانونی و پرداخت حقوق و عوارض دولتی این کالا را تحویل بگیرند در غیر این صورت طبق قانون اگر شرایط لازم را داشته باشد به صورت مزایده فروخته می شود.

401/602

کد خبر: 606651

وب گردی

وب گردی