سردار حاجی زاده: امنیت مردم خط قرمز ماست/رزمایش موشکی هیچ ارتباطی به برجام ندارد

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه گفت: امنیت مردم خط قرمز ماست و در این بخش با کسی معامله نمی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ حاجی زاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درخصوص بررسی ابعاد رزمایش موشکی سپاه پاسداران گفت: رزمایش کار طبیعی یک یگان نظامی است که برای ارتقاء آن باید آن کار را انجام دهد.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید در طول سال در سطوح مختلف رزمایش انجام بدهیم تا اطمینان حاصل کنیم که کار جمعی یگان ها در شرایط خوبی قرار دارد.

حاجی زاده تصریح کرد: در طول این رزمایش مسائل مختلف کنترل می شود و هر یگان فارق از ماموریت های خاص خود باید این کار را برای حفظ آمادگی ها انجام دهد.

وی در پاسخ به اظهارات امریکایی ها در خصوص این رزمایش تصریح کرد: امریکایی ها و طرفداران آنها برای اینکه هزینه کار را بالا ببرند تا ما این کار را انجام ندهیم خط به دنبال تنش بودن ایران را مطرح می کنند.

حاجی زاده گفت: روی ایران حساسیت ویژه ای است و چون انقلاب ما را قبول ندارند و دنبال تضیف آن هستند تلاش می کنند تا این کارها را انجام بدهند.

فرمانده نیروی هوا وفضا سپاه تاکید کرد: تا چند وقت پیش موضوع هسته ای ما خیلی حساسیت داشت و حالا براساس فرمایشات قبلی مقام معظم رهبری به فعالیت های موشکی ما حساس شده اند.

وی اظهار داشت: ما هر ساله رزمایش موشکی را داریم و هیچ ارتباطی به برجام ندارد.

حاجی زاده در خصوص حک شدن پیام به زبان عبری برروی برخی از موشک ها گفت: این سلیقه بچه های رزمنده است و بالاخره اسرائیل دشمن ما است.

حاجی زاده افزود: مخالفت امریکایی ها اساساً با قابلیت دفاعی ایران است و آنها نمی خواهند ما امنیت داشته باشیم و ایران مثل عراق، سوریه و یمن باشد.

فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آن چیزی که در کشور های دیگر اتفاق می افتد زیر نظر امریکایی ها است، مثل اتفاقات شهر سنجار و فجایع آن شهرها و کشتارو ناامنی و آنان بسیار تلاش می کنند که این اتفاقات برای ایران هم بیافتد و ما برای اقتدار خود باید این رزمایش را انجام دهیم.

وی با اشاره به جنگ عربستان و یمن و عراق و ایران افزود: اگر تصور شود کشوری ضعیف است امنیتش هم به خطر می افتد و جو سازی امریکایی ها برای گرفتن قدرت دفاعی ما است.

حاجی زاده با اشاره به سوال خبرنگاری مبنی بر استفاده از موشک ها برای از بین بردن رژیم صهیونیستی گفت:‌ من گفتم اگر این اتفاق هم نیفتد قطعاً رژیم صهیونیستی با این روش فعلی قطعاً از بین خواهد رفت.

فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران تصریح کرد: در کشورهای مختلف امکانات تهاجمی و تدافعی وجود دارد و هر دوی این موشک ها هم علاوه بر دفاع کاربرد مقابله به مثل با امکان تهاجمی دارد.

وی گفت: این رزمایش در راستای نقض برجام نبود و همانطور خود غربی ها اشاره کردند و قطعنامه ها را وزارت خارجه نامه زده و ما نپذیرفتیم چراکه جزء خطوط قرمز ماست.

حاجی زاده تاکید کرد: مدت این رزمایش حدود یک هفته بود که ما دو روز آن را رسانه ای کردیم و طی این یک هفته، هم مراحل آماده سازی داشتیم و هم ارزیابها و داوران به طور غیرمترقبه در خواست شلیک داشتند و موشک های قیام و قدر H و موشک های مختلف شهاب شلیک شد.

فرمانده نیروی هوای فضای سپاه اظهار داشت: انواعی از موشک ها را استفاده کردیم که مبدا شلیک ، پرواز و فضای اصابت در کشور بوده است.

وی افزود: از شمالی ترین نقطه ی ایران به جنوبی ترین نقطه ی ایران شلیک داشتیم و خواستیم شرایط مختلف را ببینیم.

حاجی زاده با بیان برخی توضیحات درباره محتوای موشک ها گفت:‌ در رزمایش های قبلی بسیاری از تصاویر را نشان دادیم اما به علت کمبود زمان نتوانستیم اهداف را نشان دهیم و البته محدودیت هایی را به خاطر شعاع تخریب و غیره داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود تشکیک در اظهارات مقامات غربی تاکید کرد: کسانی که اظهار نظر می کنند سیاسیون هستند و آنهایی که باید تائیدیه بدهند نظامیان هستند و شاید احتیاط کردند.

وی افزود:‌ امریکایی ها کاملاً مطلع بودند و هواپیماهای جاسوسی شان را درمنطقه رصد کردیم.

فرمانده نیروی هواوفضای سپاه گفت: امریکایی ها برای محدود سازی موشکی ایران کار صرفاً سیاسی نمی کنند و بعد از برجام تمام سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی بسیج شدند روی مسائل موشکی ما و همچنین روی خیلی از قطعات وارداتی دوگانه مصرفی،خرابکاری صنعتی انجام داده بودند.

حاجی زاده تصریح کرد: ما قطعات دوگانه را احتیاط کردیم و اکثراً‌ در حال حاضر داخلی استفاده می کنیم و همان اقداماتی که در بخش های هسته ای در سال های قبل داشتیم الآن متمرکز کردیم روی فعالیت های موشکی و همگی هوشیار هستند.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه اظهار داشت: آنها دنبال این هستند که هزینه این کارها را بالا ببرند و روی افراد تصمیم گیر تأثیر بگذارند.

وی تأکید کرد: مجموع درخواست های امریکایی ها از ما و صحبت های آنها نشان از تضعیف فرآیند موشکی ایران است و امروز اگر ما در این سیستم تعلل کنیم و هزینه نکنیم ضربه خواهیم خورد.

حاجی زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص شهرهای زیرزمینی موشکی گفت: در این ارتباط ما ندیدیم کسی شک کند و شاید باورش برای آنها سخت باشد.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه تصریح کرد: ما حدود 31 سال است که روی این مسئله کار می کنیم و قوی ترین مجموعه تونل حفاری کشور متعلق به هوا و فضاست و خیلی از جاها مثل متروها در حال کمک به کشور هستیم.

حاجی زاده افزود: ما در بخش پدافند غیرعامل و نگهداری هم فعالیت کردیم و دلیلش هم این بود که از هرگونه غافلگیری جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما آمریکا را دشمن خود می دانیم و اعتماد هم نداریم و باید آنقدر قوی شویم که مردم ایران کاملاً‌ بیمه شوند.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه گفت: امنیت مردم خط قرمز ماست و در این بخش با کسی معامله نمی کنیم.

وی گفت: ما در تمام جغرافیای ایران شهر موشکی داریم و هر حرف راستی را در این فضا نمی توانیم بازگو کنیم و ذخایر موشکی خوبی داریم.

حاجی زاده افزود: مردم فقر را می پذیرند اما عدم وجود امنیت را نمی توانند قبول کنند و مجلس باید در این زمینه به ما کمک کند.

وی در ادامه گفت: قبل از رسیدن موشک ها از لیبی در سال 63 ما حفاری این موشک ها را شروع کردیم و شهید تهرانی مقدم نقش بسیار مهمی داشتند.

حاجی زاده خاطر نشان کرد: مطمئنیم که بمب اتم هم به تونل های ما در زیر کوه اصابت کند آنها آسیبی نخواهند دید.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه افزود: تعداد زیادی از موشکها به صورت عمود و آماده شلیک هستند و ظرف زمان کوتاهی عملیات های از پیش تعیین شده را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: این توانمندی وجود دارد که در یک لحظه چند صد فروند موشک از نقاط مختلف ایران شلیک شود.

حاجی زاده تأکید کرد: ایران ما پر از ارتفاعات، تنگه ها، درخت ها و نخلستان ها که به راحتی می توان استتار کرد.

وی گفت: فضا برای انبار کردن موشک ها کمتر از توان تولید است و ما ابتکار دو طبقه کردن موشک ها را در پیش گرفتیم.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه افزود: آمریکایی ها توان رصد پایگاه های ما را ندارند و حتی در زمان خروج از عراق از سپاه درخواست کردند که بتوانند از عراق به طور آبرومندانه خارج شوند.

وی گفت: ایران کشور بسیار قوی است و آمریکا واقعاً‌ ضعیف است و توان جنگیدن با ایران را ندارد.

حاجی زاده اظهار داشت: یکی از دستاوردهای ما در این رزمایش موشک قیام بود که به یک موشک نقطه زن تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه توانمندی موشکی، ایران با فاصله زیادی در منطقه اول است و در جهان هم جزء کشورهای برتر است و موشک ها بومی و از ایده تا محصول ایرانی است.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه با اشاره به برداشته شدن تحریم ها افزود: بعد از این مسئله چرا آقایان می روند فرانسه و اروپا و قطعه سازان داخلی بیکار باشند.

وی گفت: اگر نگاه ما به داخل باشد مشکلات ما کاملاً حل خواهد شد و باید مسئولین ما نگاهشان به داخل تغییر کند و از توانمندی های داخلی استفاده کنیم.

201/201

کد خبر: 606694

وب گردی

وب گردی