نامرئی شدن را تجربه کنید!

در قلمرو جنگ ، اگر دشمن نتواند شما را ببینید ، نمی تواند شما را پیدا کند. و این به تنهایی مزیت تاکتیکی بزرگی برای شما در میادین جنگی به حساب می آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، شنل جادویی نامرئی هنوز ساخته نشده و به سحر و جادو هم نمی توان زیاد اعتماد کرد! اما خوشبختانه، زمانی که صحبت از فناوری مخفی کاری به میان می آید، علم پیشرفت های خوبی را در این زمینه شاهد بوده است.اما خوشبختانه، زمانی که صحبت از فناوری مخفی کاری به میان می آید، علم پیشرفت های خوبی را در این زمینه شاهد بوده است. این بار صحبت از نمونه جدیدی از پوست است که قابلیت کشسانی دارد و به طور موثری امواج رادار را به دام انداخته و سرکوب می کند.

این نمونه با پست اختاپوس که چندی پیش برای پوشش یک ربات استفاده شد تفاوت دارد. این فناوری پوششی، به فرد یا حتی وسیله نقلیه اجازه می دهد بدون اینکه توسط رادار شناسایی شود در رفت و آمد باشد. نیازی نیست بگوییم که نیروهای نظامی بی صبرانه منتظر آزمایش قابلیت های این پوست در میادین جنگ هستند. قطعا در صورت موفقیت، از این پوشش برای رادارگریز کردن نسل آینده بمب افکن ها استفاده خواهد شد.

Meta-Skin توسط تیمی از دانشگاه دولتی آیووا به سرپرستی پروفسور جیمینگ سانگ، استاد مهندسی کامپیوتر و الکتریسیته، و دستیارش پروفسور لیانگ دانگ توسعه یافته است. در ساخت این پوشش، ردیفی از تشدیدکننده های کوچک در لایه های سیلیکونی قرار داده شده اند ، و این تشدیدکننده ها آلیاژ مایع گالینستن را حمل می کنند که قادر است فرکانس های خاصی از امواج رادار را به دام انداخته و سرکوب کند.

در آزمایشات انجام شده، Meta-Skin توانسته در طیف 8 تا 10 گیگاهرتز در 75 درصد موارد با موفقیت امواج رادار را سرکوب کند. طیف مذکور ، طیف مورد استفاده در رادارهای کشتی های غیر جنگی ، رادار ردیابی، و سیستم های موشکی و تسلیحاتی است.

20103

کد خبر: 606702

وب گردی

وب گردی