ورود 180  دستگاه آمبولانس مجهز  به ناوگان اورژانس کشور /3000 دستگاه آمبولانس در اورژانس‌های سراسر کشور فعالیت می‌کنند

وزیر بهداشت گفت: در سایه اقدامات دولت تدبیر و امید 180 آمبولانس مدرن و تجهیز شده، امروز به ناوگان اورژانس کشور اضافه شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه بهره برداری از فاز اول آمبولانس های اورژانس جاده ای کشور در بندرعباس افزود: در شرایطی که کشور با تحریم های بین المللی مواجه بود، نیاز مبرم به نوسازی ناوگان اورژانس کشور احساس می‌شد که این مهم در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

او گفت: با وجود تحریم ها و محدودیت های بین المللی، با شرکت بنز آلمان وارد مزاکره شدیم و قرار داد 800 دستگاه آمبولانس با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان منعقد شد که در فاز اول این قرارداد طی روزهای اخیر 180دستگاه و تا اوایل سال آینده 620 دستگاه دیگر وارد کشور خواهد شد.

او گفت: علاوه بر این 800 دستگاه، دو قرارداد دیگر با شرکت‌های داخلی منعقد شد که 750 دستگاه آمبولانس با شاسی تویوتا وارد کشور می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: قرارداد دیگر نیز با ایران دیزل منعقد کردیم که این شرکت 800 دستگاه از طریق شرکت بنز به ناوگان اضافه خواهد کرد و همچنین یک قرارداد 100 دستگاهی دیگر نیز منعقد شد که در مجموع بیشتر از دو هزار دستگاه آمبولانس وارد کشور خواهد شد.

هاشمی همچنین با بیان اینکه در مجموع 3000 دستگاه آمبولانس در اورژانس‌های سراسر کشور فعالیت می‌کنند،گفت: با این حجم آمبولانس خریداری شده، تقریبا ناوگان حمل و نقل اورژانس کشور نوسازی می‌شود که تحول بزرگی در بخش سلامت کشور ایجاد خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دو هزار 162 پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعال هستند که سال گذشته بیش از دو میلیون و 478 هزار ماموریت را انجام داده‌اند. از این میزان ماموریت، 20 درصد به حوادث جاده‌ای اختصاص دارد که تقویت اورژانس جاده‌ای می‌تواند در کاهش تلفات انسانی در جاده‌ها کمک کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آخرین مرحله نوسازی ناوگان موتوری اورژانس کشور به اوایل دولت نهم بازمی‌گردد افزود: بعد از آن علی رغم اینکه پول زیادی در اختیار دولت گذشته شده بود، معلوم نیست چرا روند نوسازی خودروهای اورژانس کشور متوقف شد.

هاشمی در پایان صحبت‌هایش گفت: هم اکنون 75 درصد ماموریت‌های اورژانس کشور را تحت پوشش داریم که این مهم تا پایان دولت یازدهم به 90 درصد خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، راه اندازی مرکز سی تی آنژیوگرافی، ام آر آی دوم بیمارستان شهید محمدی و دانشکده داروسازی بندرعباس از دیگر برنامه‌های سفر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

105105

کد خبر: 606731

وب گردی

وب گردی