گامی نزدیکتر به پرتاب این مریخ‌نشین

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) با انتشار خبری که هیجان علاقه‌مندان به فضا را برمی‌انگیزد، اعلام کرد که اگر همه چیز طبق روال و برنامه‌ریزی پیش برود، این آژانس ماموریت کاوشگر InSight خود را در ماه می سال 2018 آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، این ماموریت بزرگ که قبلا برای سال 2016 برنامه‌ریزی شده بود، به علت نقص فنی در محفظه خلأ این کاوشگر در حدود دو سال به تعویق افتاد و به 26 نوامبر سال 2018 موکول شد. اما در حال حاضر طی یک برنامه‌ریزی مجدد، پرتاب این کاوشگر قرار است در 5 می همان سال انجام شود.

کاوشگر InSight با هدف بررسی هسته سیاره سرخ، قرار بود روانه یک سفر شش ماهه و پس از آن فرود در مریخ شود. هدف از مأموریت کاوشگر InSight که دارای بودجه 425 میلیون دلاری بود، تعیین جامد یا مایع بودن هسته مریخ و علت فقدان صفحات تکتونیکی بر روی پوسته این سیاره عنوان شده است.

راه‌اندازی ماموریت کاوشگر "اکتشاف داخلی با استفاده از تحقیقات سنجش لرزه‌ای و انتقال حرارت" (InSight) که برای ماه مارس سال آینده برنامه‌ریزی شده بود، به علت نشت محفظه خلاء آن به تعویق افتاد.

بنابراین، دفعه بعدی که زمین و مریخ به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک شوند، ناسا کاوشگر InSight را برای شروع یک سفر شش ماهه به فضا پرتاب خواهد کرد.

20103

کد خبر: 606806

وب گردی

وب گردی