تکلیف «چله» برای اکران نوروز مشخص شد

فیلم کوتاه «چله» به کارگردانی داود خیام در گروه «هنر و تجربه» اکران خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، طی زمان بندی در نظر گرفته شده فیلم کوتاه «چله» از 5 فروردین 95 اکران خود را در گروه «هنر و تجربه» آغاز خواهد کرد.

فیلم کوتاه «چله» تاکنون موفق به دریافت جوایز بین المللی متعددی نظیر بهترین فیلم جشنواره مستقل فیلم خورشید، بهترین فیلم و کارگردانی جشنواره فیلم کوتاه تهران، بهترین فیلم جشنواره موج کیش، جشنواره سانتا باربارا آمریکا، زردآلوی نقره‌ای جشنواره فیلم ارمنستان شده است. همچنین این فیلم در هفدهمین جشن خانه سینما نیز در پنج بخش کاندید دریافت جایزه شد.

در این فیلم علی برقی، پریسا رضایی، محمد امیر خسرو آبادی و هدی نوری زاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان «چله» به قلم داود خیام آمده است: یحیی مردی طرد شده از جامعه که بسیار چاق است، برای گذراندن زندگی‌اش دست به کارهایی می‌زند.

داود خیام فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است و تاکنون ساخت فیلم‌های کوتاهی از جمله «چله»،‌ »آکواریوم» و «راه های فرعی» را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

همچنین فیلم سینمایی «ماحی» نیز اولین ساخته بلند سینمایی این کارگردان به حساب می آید که این روزها آخرین مراحل فنی خود را برای اکران پشت سر می‌گذراند.

برخی از عوامل فیلم «چله» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: داود خیام، تهیه‌کننده: جمال گلی، تصویربردار: آرمان فیاض، دستیار کارگردان و برنامه ریز: عادل تبریزی، تدوین: روح الله هاشمی، صدابردار: محمود کاشانی، طراح گریم: بهاره مینایی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: بهزاد عبدی، مشاور رسانه‌ای: احسان عباسی.
503502

کد خبر: 607085

وب گردی

وب گردی