واعظی: عملکرد دولت گذشته نظم سیاسی کشور را تغییر داد/ باید  در دوم نتخابات مجلس مانند مرحله اول عمل کنیم

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت:اگر بخواهیم که در دور دوم انتخابات پیروز شویم باید مانند مرحله اول عمل کنیم ، اما اگر به دنبال تسویه حساب شخصی باشیم قطعا بازنده خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز ، محمود واعظی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در همایش هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم مجلس دهم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان با اشاره به تحولات کشور در چند سال اخیر اظهار داشت: عملکرد دولت نهم و دهم سبب شد که نظم سیاسی در کشور تغییر کند که به طبع نظم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان تغییر کرد.

واعظی با بیان اینکه مردم از دعوا و کشمکش در سیاست خارجی و عدم پیشرفت کشور خسته شدند و به شعارهای دیگر روی آوردند گفت : شعاری که در آن اعتدال وجود داشته باشد و بتوان کشور را فراجناحی اداره کرد مورد استقبال قرار گرفت در نتیجه انتخابات سال 92 حاصل نظم جدید بود چرا که مردم در این انتخابات رأی به تغییر نظم در داخل کشور دادند و خواستند که آینده کشور به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به انتخابات مجلس دهم افزود: با توجه به اینکه پیش از انتخابات آگاه بودیم که برخی علاقهمند بودند نتایج به گونه‌ای دیگر رقم بخورد لذا تنها راه ما این بود که تلاش کنیم تا معتدلین را در سراسر کشور بودند دور هم جمع کنیم.

ویبا اشاره به سه ضلع سه حزب اعتدال و توسعه، اصولگرایان معتدل و همچنین اصلاح طلبان معتدل گفت :این سه ضلع تلاش کردند تا توانستیم اجماعی را در سراسر کشور ایجاد کنیم، ما توانستیم با اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل گفت‌وگو کنیم تا این دو جریان کشور را که نمی‌توانستند وحدت ایجاد کنند به همدیگر نزدیک کنیم. و نتیجه آن شد که یک عقلانیت در برابر تندروی و رد صلاحیت ها انجام شد .

واعظی تاکید کرد : اگر بخواهیم که در دور دوم نیز پیروز شویم باید مانند مرحله اول عمل کنیم تا پیروزی نصیب ما شود، اما اگر به دنبال تسویه حساب شخصی باشیم قطعا بازنده خواهیم بود.

وزیر ارتباطات و فناوریبا تاکید بر عدم دخالت دولت در کار مجلس بیان کرد : ما بعنوان دولت و همچنین حزب اعتدال و توسعه قصد دخالت در مجلس را نداریم لذا همه امور مربوط به نمایندگان است و خود تصمیم گیرنده هستند اما اگر وحدت رویه نداشته باشیم وضعیتمان بهتر از گذشته نخواهد بود .

203/201

کد خبر: 607229

وب گردی

وب گردی