بازار رقابت و تبلیغات در عرصه دارو بسیار گسترده است / حضور در ایران‌فارما به منظور شناخت بازار دارویی ایران

یکی از اتفاقات مهم در حوزه بازاریابی و توسعه بازار دارویی کشور برپایی نمایشگاه ایران فارما است که سالی یک‌بار با حضور کشورهای مهمان و نیز شرکت‌های دارویی داخل برگزار می‌شود تا بدین وسیله شرکت‌ها این فرصت را داشته باشند که محصولات خود را به عرصه حضور برسانند.

به گزارش ایسکانیوز یکی از فعالیت‌هایی که هیئت اجرایی ایران‌فارما تلاش دارد در دومین دوره برپایی این نمایشگاه به انجام برساند این است که آن دسته از هیات‌ها، انجمن‌ها و گروه‌های خارجی به این نمایشگاه دعوت شوند که قصد دارند محصولات دارویی و صنایع وابسته آن را به اروپا یا آمریکا صادر کنند.

بدین منظور نشستی با اعضای سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در خصوص برپایی دومین نمایشگاه ایران فارما برگزار شد.

شادمهر راستین، یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری در این خصوص گفت: «حضور نمایندگان انجمن‌ها در شورای سیاست‌گذاری، این امکان را به برگزارکنندگان می‌دهد تا بتوانند نیازها، خواسته‌ها و چشم‌اندازهای خود را مطرح کنند و راهکارهای لازم برای تحقق این نیازها اندیشه شود و به اجرا در بیاید.
او افزود: «یکی از کارهایی که در نمایشگاه امسال انجام می‌شود، رزرو میز میتینگ روم است. یعنی پیش از برپایی و در هنگام اجرای نمایشگاه در سایت این گردهمایی فهرستی از شرکت‌هایی ایرانی و خارجی که تمایل به انجام مذاکره در خصوص مسایل مختلف دارند،‌ به صورت دقیق پیش‌بینی می‌شود و پس از اعلام آمادگی شرکت‌ها زمان و محل دقیق محل مذاکره در اتاق مذاکره نمایشگاه تعیین، در سایت درج و به اطلاع طرفین قرار رسانده می‌شود.

این عضو شورای سیاست‌گذاری درباره تلاش برگزارکنندگان دومین نمایشگاه ایران‌فارما در خصوص فعالیت‌های برگزارکنندگان برای افزایش سطح مبادلات مالی در نمایشگاه گفت: تلاش شده است از شرکت‌ها و انجمن‌هایی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شود که عضو پیمان شانگ‌های یا عضو پیمان اکو هستند. به این وسیله شرکت‌هایی دعوت خواهند شد که محصولات‌شان بر اساس استانداردهای روز دنیا ارایه می‌شود. تمام تلاش‌ها در این جهت است که سرمایه‌گذاران غربی برای تاسیس یا توسعه کارخانه‌های داروسازی در کشورهای شرقی به خصوص در ایران ترغیب شوند.

نوشین صمدی‌بهرامی، نماینده شرکت فرآورده‌های دارویی نوترکیب نیز در این نشست گفت: «این موضوع برای ما بسیار مهم است که شرکت‌ها و انجمن‌های خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند که قصدشان شناخت دقیق بازار دارویی ایران و خرید یا صادرات محصولات بایو تک ایران به دیگر کشورهای جهان از جمله اروپا و آمریکا باشد. در حال حاضر کشور ما از قابلیت‌های درخور توجهی در زمینه بایو تکنولوژی برخوردار است و با توجه به اشباع بودن بازارهای داخلی شرکت‌های ایرانی برای فروش محصولات خود نیاز به بازارهای دیگر کشورهای جهان دارند.

او تاکید کرد: به نظر می‌رسد شرکت‌های خارجی نیز علاقه‌مند به خرید محصولات ایرانی هستند، اما انگار مسیر برقراری ارتباط را به درستی نمی‌شناسند. البته تاکید بنده بر روی شرکت‌های معتبر اروپایی و آمریکایی است. وگرنه شرکت‌های چینی و هندی به دنبال فروش محصولات خود هستند و قصد صادرات کالاهای ایرانی را ندارند. تلاش برای دعوت از شرکت‌های ژاپنی یا دیگر شرکت‌هایی که شناخته‌شده و فعال هستند، می‌تواند به صادرات و فروش محصولات ایرانی کمک زیادی کند.

حمیدرضا اسکندریان، نماینده اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران در این نشست گفت: «بازار رقابت و تبلیغات در عرصه دارو بسیار گسترده است و در این زمینه حرف اول را می‌زند. حضور در نمایشگاه ایران فارما تاثیر به سزایی بر بازار رقابت صنایع دارویی می‌گذارد. بنابراین حضور در این نمایشگاه برای شرکت‌های این عرصه می‌تواند فرصتی مغتنم باشد.

گفتنی است، دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو، صنایع و تجهیزات وابسته ایران (ایران‌فارما) با حضور بیش از 400 شرکت داخلی و خارجی بزرگ‌ترین و معتبرترین گردهمایی صنعت داروسازی ایران و خاورمیانه، 24 تا 26 شهریور 95 در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود.

105105

کد خبر: 607303

وب گردی

وب گردی