کاشت 30 اصله درخت سرو به یاد 30 شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی/ کاشت درخت به تعداد شهدای هر استان در واحدهای دانشگاهی استان ها

به مناسبت روز بزرگداشت مقام شهدا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و چند تن از معاونان و مدیران ارشد این دانشگاه، 30 اصله درخت سرو به یاد 30 شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی کاشتند.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که در مقابل یادمان شهدا واحد علوم و تحقیقات و ورودی مسجد امام علی (ع) برگزار شد، مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی، حجت الاسلام و المسلمین علی عسکری معاون امور مجلس و دکتر عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات نیز به کاشت نهال پرداختند.

حفظ محیط زیست یکی از برنامه های اصلی و استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر میرزاده در این مراسم با اشاره به همزمانی روز شهید و آخرین روز از هفته درختکاری بیان کرد: خوشبختانه درختکاری و حفظ محیط زیست یکی از برنامه های اصلی و استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: در هفته ای که گذشت در 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور طی یک برنامه منظم و هماهنگ، به یاد شهدای انقلاب اسلامی و به تعداد شهدای هر استان درخت کاری می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونت عمرانی برای بزرگداشت شهدای عزیز انقلاب و همچنین توسعه فضای سبز در دانشگاه برنامه های ویژه ای دارد، گفت: در همین زمینه امروز در واحد علوم و تحقیقات 30 اصله درخت به یاد 30 شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی که در جریان دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسیده اند، کاشته شد.

میرزاده از تمام روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی خواست که به موضوع کاشت درخت و همچنین بزرگداشت مقام شهدا اهتمام ویژه ای داشته باشند.

برنامه های عمرانی و توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه فضای سبز و درختکاری در سال آینده با جدیت بیشتری پیگیری می شود

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص درختکاری گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، حفظ درختان برای سلامت جامعه بسیار مهم بوده و حفظ هر درخت، حافظ سلامتی مردم است. از این رو برنامه های عمرانی و توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه فضای سبز و درختکاری در سال آینده با جدیت بیشتری پیگیری می شود و به این منظور اعتبارات ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است.

کاشت 75هزار اصله درخت در محوطه واحد علوم و تحقیقات تا 20 فروردین

مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با توجه به هفته درختکاری و بنا به دستور رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد کاشت 75هزار اصله درخت در محوطه واحد علوم و تحقیقات اجرایی شود، گفت: کاشت 75هزار اصله درخت، از حدود 20 روز پیش آغاز شده و خوشبختانه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و تا اواسط فروردین به پایان می رسد.

وی با تأکید بر اینکه در سال آینده شاهد وضعیت مطلوبی در زمینه فضای سبز در واحد علوم و تحقیقات خواهیم بود، اظهار داشت: طی صحبتی که با متخصصان آبخیزداری و آبخوان داری صورت گرفته، مقرر شده طی برنامه ای آب لازم برای آبیاری این تعداد درخت در واحد علوم و تحقیقات فراهم شود.

هزار هکتار از زمین های اطراف واحد علوم و تحقیقات در راستای حفظ منابع طبیعی سبز می شود

محسن هاشمی ابراز امیدواری کرد در سال آینده این روند ادامه پیدا کرده تا به 500هزار اصله درخت برسد به طوری که هزار هکتار از زمین های اطراف واحد علوم و تحقیقات، در قالب یک تفاهم نامه با منابع طبیعی شهرداری تهران سبز شده و کمربند سبز تهران تکمیل شود.

شایان ذکر است هفته گذشته به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، تعداد 4هزار اصله درخت با عنوان «نهضت درختکاری به یاد سبز شهدا» توسط دانشجویان، اساتید، مدیران و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در محوطه واحد علوم و تحقیقات کاشته شد.

20101

کد خبر: 607305

وب گردی

وب گردی