جنرال‌موتورز Cruise را خرید تا زودتر به تولید خودران برسد

شرکت جنرال‌موتورز «سیستم خودکار کروز» (Cruise Automation) را خرید تا بتواند خدمات اشتراک رانندگی (Ride-Sharing) را گسترش دهد. با کمک این تکنولوژی نه‌تنها خودران‌ها (که گوگل به‌صورت تخصصی روی آن‌ها کار می‌کند) بلکه هر نوع خودروی موجود در بازار، قابلیت رانندگی خودکار و بدون راننده را خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، اگر نام «کروز» را تابه‌حال نشنیده‌اید یا اطلاعات زیادی از خدمات اشتراک رانندگی ندارید، زیاد هم عجیب نیست. سیستم کروز که ارایه‌دهنده‌ی خدمات اشتراک رانندگی است،‌ تازه در ابتدای راه قرار دارد و تا امروز فقط در دو نسخه آزمایش شده. این سیستم روی دو مدل خودروی آئودی S4 و A4 نصب شده و در کالیفرنیا مجوز عبور گرفته است.

کروز کیت‌هایی را ارایه داده تا در خودروها نصب شوند و زمانی که راننده پشت فرمان نیست،‌ خودرو به‌صورت هوشمند کنترل شود. البته این سیستم با خودران متفاوت است چرا که برخلاف خودران، کروز نمی‌تواند کاملا جایگزین راننده شود. درواقع این سیستم قابلیت خودروهای معمولی را ارتقا می‌دهد و خودروی مجهز به آن، قبلا باید یک‌بار توسط انسان در مسیر موردنظر رانده شوند. به این ترتیب سیستم کروز نقشه‌ای از آن مسیر تهیه می‌کند و می‌تواند به‌موقع از سرعت کم کند، تغییر جهت دهد،‌ خودرو را متوقف کند و…

نماینده جنرال موتورز (سمت راست) در کنار نمایندگان Cruise

نماینده جنرال‌موتورز -سمت راست- در کنار نمایندگان Cruise

جنرال‌موتورز مثل بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی از جمله BMW سیستم Ride-Sharing را شانس بزرگی برای پیشرفت خودروسازی در آینده دانسته و به همین خاطر است که برای سرعت بخشیدن به ساخت خودران‌هایش استارت‌آپ جوانی مثل Cruise Automation را می‌خرد. به‌طور کلی شرکت‌های قدیمی تولید خودرو به‌شدت در تلاش‌اند که از شرکت‌هایی مثل گوگل درتولید خودروهای کاملا خودکار (یا خودران) عقب نمانند.

جنرال‌موتورز پیش از این هم با هدف ساخت و ارایه‌ی هرچه ‌سریع‌تر ماشین‌های خودران، در واقع سرمایه‌گذاری جدید جنرال موتورز هم با این سیاست هم‌خوانی دارد. چرا که Cruise Automation فعالیت‌های زیادی در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری سیستم‌های ناوبری خودکار داشته است.

«دن آمان» (Dan Ammann) نماینده‌ جنرال‌موتورز در مصاحبه‌ای با سایت The Verge گفته جنرال‌موتورز با راه‌اندازی چنین همکاری‌هایی، جایگاه بسیار قدرتمندی را برای خود ایجاد کرده تا در آینده‌ی نزدیک خودروهای کاملا مستقل از راننده را به جاده‌ها بفرستد.

20103

کد خبر: 607320

وب گردی

وب گردی