حمایت مالی دولت از  زوج‌های نابارور کم بضاعت/ افزایش سالانه 88 هزار زوج نابارور در کشور/ یک میلیون و 700 هزار زوج ،ناباروری اولیه و ثانویه  دارند

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه درمان زوج‌های نابارور، با بیان اینکه سالانه حدود 88 هزار زوج نابارور به میزان زوج‌های نابارور کشور افزوده می‌شود، گفت: در گام اول اجرای برنامه، زوج های نابارور کم بضاعت تحت حمایت مالی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ار ایسنا دکتر محمد آقاجانی درباره میزان شیوع ناباروری در کشور، گفت: شیوع ناباروری در کشور حدود 11 تا 19 درصد برآورد شده است و بیشترین میزان ناباروری نیز در گروه‌های سنی بین 20 تا 39 سال بوده است.

او با بیان اینکه حدود 1.7 میلیون زوج، سابقه ناباروری اولیه و ثانویه دارند، افزود: متاسفانه سالانه حدود 88 هزار زوج نابارور به این تعداد افزوده می‌شود؛ این موضوع نشان می‌دهد که نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان، جهت حمایت مالی از زوج‌های نابارور و تجهیز مراکز ناباروری دولتی هستیم.

او اقدامات لازم برای ساماندهی مراکز ناباروری را ساماندهی و توسعه مراکز آموزشی - درمانی موجود، مدیریت، سیاست‌گذاری و ساماندهی درمان خدمات ناباروری، مدیریت اطلاعات و نظارت عنوان کرد.

ارائه 82 درصد روش‌های کمک‌باروری از سوی بخش خصوصی

آقاجانی با بیان اینکه بر اساس این احساس نیاز، برنامه حمایت مالی از زوج‌های نابارور و توسعه و مدیریت خدمات درمان ناباروری در دستور کار معاونت درمان وزارت بهداشت قرار گرفت، از ابلاغ این برنامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اواخر دی ماه سال 94 خبر داد و گفت: 35 درصد از زوج‌های نابارور به روش‌های کمک باروری نیاز پیدا می‌کنند. حال تنها 18 درصد از سیکل‌های کمک باروری از سوی بخش دولتی ارائه می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه 82 درصد روش‌های کمک باروری توسط بخش خصوصی ارائه می شوند، گفت: بنابراین با توجه به شرایط موجود و اینکه یکی از موانع اصلی مساله افزایش جمعیت، مسائل و مشکلات مالی‌ست، این برنامه تلاش دارد تا با حمایت مالی از زوجین نابارور و نیز توسعه خدمات ناباروری، قدم‌های جدی در راستای ارتقا و افزایش جمعیت بردارد.

آقاجانی هدف از اجرای این برنامه را دسترسی عادلانه به خدمات درمانی ناباروری، کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری، افزایش نرخ رشد جمعیت و بهبود کیفیت ارائه خدمت عنوان کردو گفت: در راستای اجرای این برنامه هفت مرکز جدید درمان ناباروری سطح سه در دانشگاه‌های فاقد مراکز درمانی ناباروری دولتی و خصوصی تجهیز شده و 10 مرکز درمان ناباروری سطح دو نیز در حال ساخت است. همچنین 24 مرکز درمان ناباروری موجود در کشور تجهیز و بازسازی می‌شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه برای اجرای این برنامه 105 میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است، گفت: در گام اول اجرای برنامه، زوج‌های نابارور کم بضاعت، تحت حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

105105

کد خبر: 607346

وب گردی

وب گردی